“stans bästa resturang”
Omdöme om Restaurang Creo

Restaurang Creo
Rankad som nr 9 av 335 Restauranger i Helsingborg
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Misslyckas aldrig med maten. Lugn och harmonisk miljö. Trevlig personal. Men se till att boka bord så du säkrar din plats

Datum för besöket: mars 2020
Tack 599peter

Omdömet skrevs 21 februari 2020 från mobil enhet

Seglar upp som vår favorit i Helsingborg , bra service och en bra meny som är både fantasifull och spännande

1  Tack JHE
Omdömet skrevs 16 februari 2020

Mycket god mat och trevlig serveringspersonal.Valde fyra-rättersmeny och vinpaket, vilka motsvarade våra förväntningar.

Tack Katarina H
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

Igår var vi på restaurang Creo och valde Kockens val 4 rätter med tillhörande dryck.
Den första rätten var löjrom med en gräslökssmörsås som var väldigt god.
Den andra rätten var en rimmad sej som sedan hade ugnsbakats. Vi upplevde fisken som rätt salt, det var gott men salt. (detta sa vi även till personalen) till detta fick vi i en burk med potatispuré, ärtor och sidfläsk. Den tredje rätten var en fläskfilé, med svartrot, ett skum med potatis och palsternacka samt diverse nötkross på, till det fick vi en sky som var god. Rätten hade väldigt många komponenter och vi upplevde den som ”väldigt mycket”.
Det sista var en efterrätt med chockladglass, kolaskum, kolapannacotta samt någon vinbärsgelé/grej i botten. Spännande. Men mycket av varje komponent.

Generellt tyckte vi att det var väldigt trevligt att komma dit, men vi upplevde också (och tror) att personalen och köket kan mer. Vi upplevde personalen som rätt stressad och det var extremt mycket bokningar, personalen sprang nästan till sina gäster.
Vi kommer definitivt gå dit igen då vi verkligen vill ha den upplevelsen som många här på tripadviser har fått.

Tack malinjohansson12
Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Maten och servicen är fantastisk. Kockarnas insats på alla rätterna är något som man sent glömmer. Vilken passion för mat och upplägg!! Smakexplosioner

Tack mag74sth

Resenärer som tittade på Restaurang Creo tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Restaurang Creo? Berätta vad du tyckte!