Tripadvisor

Boka bord
Bookatable
Rankad som nr 34 av 332 Restauranger i Helsingborg
Omdömet skrevs 14 februari 2020 från mobil enhet

Vi hittade till Tokyo 15 mitt i stormen. Vi blev trevligt välkomnade av dom två mycket trevliga och tillmötesgående servitriser som fick hela familjen att trivas.
Sen serverades vi en helt fantastisk måltid, vackert, gott och generöst.
Hitt kommer vi tillbaks nästa gång vi kommer till Helsingborg.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack bosselasse

Omdömet skrevs 8 februari 2020 från mobil enhet

Trevlig inredning, trevlig personal och god mat! Vi var ett stort sällskap på nio personer som inte hade förbeställt maten. Trots detta fick vi in all mat föredömligt snabbt! Alla var nöjda och vi hade beställt från olika delar av matsedeln. Mycket prisvärd restaurang!

Datum för besöket: februari 2020
Tack gunbly
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Mitt sällskap på 3 pers hade bokat bord, och fick efter beställning vänta 1,5 h på maten. När maten väl kom bjöd restaurangen på en extra makirulle, vilket var väldigt uppskattat. När notan sen skulle betalas dock, såg vi att de lagt in den extra rullen på notan, trots servitrisen förklarade att det var en kompensation för den långa väntetiden. Efter min kollega tog upp det, tog de tillsist bort rullen från notan.

Maten var helt ok, men wakamesalladen oerhört liten i storleken, med en plastig eftersmak som inte är lik den wakamesallad jag ätit innan. Vi fick be om ätpinnar, chilimajo, ponzusås och wakame två gånger innan det kom.

Jag har förståelse för att servitriserna och köket varit stressade och att de gjorde sitt bästa för att ta hand om kunderna, men när lokalen var halvfull och de flesta fått sin mat, så satt vi fortfarande och väntade ett bra tag till. Fyra makirullar borde inte ta 1,5h att göra. Isåfall hade det uppskattats ifall vi fick info om väldigt långa väntetider.

Datum för besöket: januari 2020
Tack louiselK8543WR
Omdömet skrevs 31 oktober 2019

Ett exempel på en restaurang som har varit bra och som sakta glider neråt. Vi fick vänta i nästan 25 minuter innan ngn kom och tog beställning. Efter alldeles för lång tid kom förrätten- men inte drinkarna som vi beställt. När vi påpekade detta så var det bara lojt jaha.. sedan kom då för-drink och öl mitt när vi åt förrätt. En i sällskapet fick en soppa som var kall, hon orkade inte säga till. min mat var bra , men jag fick ingen gaffel så jag kunde inte börja äta- innan jag gick fram till personalen och påpekade gaffeln de stod kvar och snackade sinsemellan - så jag fick vänta innan gaffeln till slut dök upp.
Upplevelsen på en restaurang handlar lika mkt om service och vänlighet som maten man äter. Nej- det blir inga fler besök dit med denna attityd- hoppas de skärper sig.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack FrequentFlier720047
Omdömet skrevs 31 oktober 2019 från mobil enhet

Supernöjd med kvällen på Tokyo 15. Vi beställde båda lamb racks. Lagom stor potion och mycket gott! Hade bokat bord en torsdagskväll och det såg fullbokat ut, men kändes som precis lagom med folk. Tog cheesecake till efterrätt. Väldigt god men lite mäktig efter huvudrätten. God service och lyhörd personal. Mysig inredning. Ser fram mot nästa besök!

Datum för besöket: oktober 2019
Tack 905malins

Resenärer som tittade på Tokyo 15 tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Tokyo 15? Berätta vad du tyckte!