“Sushi mästare”
Omdöme om Tokyo 15

Tokyo 15
Rankad som nr 56 av 328 Restauranger i Helsingborg
Omdömet skrevs 1 april 2018

Tokyo 15 är verkligen som en matupplevelse i Tokyo. Är så glad över att denna restaurangen ligger centralt i Helsingborg. Det är 7 minuters gångavstånd till centralstationen, 3 minuter till hamnen, 2 minuter till teatern och ligger dessutom i samma byggnad som inrednings butiken Ballroom Blitzz.

I och med att det är en restaurang med kvalitets rätter tar det sin tid. Kan verkligen rekommendera för alla sushi älskare som vill uppgradera smaklökarna, Surf n' Turf. Till förrätt, Grönsaks Tempura. Och avsluta på bästa vis med en egen liten choklad brasa där man gör sina egna smores.

1  Tack Felicia-Daxberg
Sarmed A, Chef på Tokyo 15, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2018

Tack för ert fina omdöme :)

Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Har varit här en gång och även om vi inte upplevde någon högre nivå på maten första gången ville vi ge det en andra chans. Kan sammanfattningsvis säga att det fortfarande inte är någon högre nivå på maten! Valde två förrätter, tog en kaffe med två chokladpraliner till och detta kostade 400 kr och man blir inte ens i närheten av mätt för denna summa. För det första, en asiatisk restaurang som inte vet hur dumplings tillagas och ska smaka är bara bedrövligt! På tallriken kommer det in några sorgliga torrstekta degknyten som är helt smaklösa i sig själv. Jag har ätit gyoza/dumplings på ett oräkneligt antal restauranger runt om utomlands och i Stockholm och aldrig ätit sämre än dessa ökentorra historier i Hbg! Skicka genast ut era amatörer till kockar på kurs på någon bättre asiatisk restaurang i vår huvudstad, är mitt förslag. Min väninna valde som dessert någon pannacotta på kokosmjölk, den kunde hon inte äta. In kommer en kylskåpskall dessert med nästan stenhård kokosmjölk på toppen. Ingen finess eller smak. Förra gången hos er var desserterna lika dåliga, då fick vi gammal kladdkaka som var torr!
Det är helt fel prisnivå på den här restaurangen i förhållande till det man får på tallriken, både vad gäller kvalitet och mängd. Hade jag drivit det här stället hade jag gjort om och gjort rätt, genom att anställa nya kockar!

6  Tack LisenH
Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Vi var ett ganska stort sällskap vänner som var här en kväll. Mysig resturang men häftig inredning. Vi hade bokat bord och förbeställt maten. Allt flöt på väldigt smidigt och alla överens om att det var väldigt god mat. Servicen var kanon tyckte jag inget att klaga på alls. Trevliga och hjälpsamma. Små bitar sushi så man kan ta lite fler en vad man brukar är min åsikt. Vilket jag tycker är bra då man får möjlighet att testa flera olika sorter. Jag gillar menyn med mycket att välja på.
Tack för en trevlig kväll och jag återkommer.

3  Tack Rebecca D
Sarmed A, Chef på Tokyo 15, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2018

Tack själv :)

Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 5 november 2017

Kvällen börjar med att servitrisen inte hittade min bokning, jag slänger ögat på datorn och ser mitt namn direkt. hon placerar oss vid ett bord precis vid entrédörren, en placering jag aldrig förstår. varför har man ett bord precis där folk går in och ut? inte roligt för någon att sitta där och bli störd hela kvällen av andra gäster. vi ville inte ha drink eller förrätt men servitrisen säger att 'kocken har väldigt mycket att göra, det är väntetid så ni bör nog beställa drink och förrätt'. drinken och förrätten kommer ut efter ca. 10 min, sushin 10 min därefter. inte så lång väntetid.
sushin är okej, dock små bitar, snålt med ingefära och riset faller isär.
när de dukat av vårt bord sitter jag i 20 min och försöker få kontakt med en servitris för att få notan, ganska svårt när alla tre från serveringspersonalen hänger vid datorn. hit går jag inte igen.

7  Tack allisstenvall
Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Maten var väldigt god, vi åt olika sorters sushi. Men vi fick vänta drygt 1,5 tim på maten. Serveringen var dålig och beror troligtvis på att killen var mycket oerfaren. Beställningar blev fel och notan stämde inte, fick givetvis betala för mer än vad jag hade beställt. Vid de tillfället ville jag bara där ifrån och betalade och gick...

3  Tack bygg-ppr

Resenärer som tittade på Tokyo 15 tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Tokyo 15? Berätta vad du tyckte!