Tripadvisor
Rankad som nr 18 av 332 Restauranger i Helsingborg
Kök: Europeiskt, Svenskt, Bar, Pub
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Helsingborgs Äldsta Restaurang & Nattklubb. Vårt signum är en Fantastisk Biff! Med vårat kryss-kort komponerar ni er rätt precis som ni själva vill ha den. In mot små timmarna öppnar vi upp nästa våning med nattklubb. Två olika dansgolv med musik från förr till idag. För icke dansaren kan man hänga i en av våra fyra barer eller vid våra casino-bord. Sedan 1984 önskar vi er varmt välkomna till Le Cardinal Restaurang & Nattklubb i tre etage.
Omdömet skrevs 29 december 2019 från mobil enhet

Var där i ett större sällskap med förbeställd mat. Maten smakade överlag bra, min fru var lite missnöjd med sin huvudrätt. Hade nog tyckt 3.5 i betyg varit lite mer passande med tanke på vad det kostade. Bra service!

Datum för besöket: december 2019
Tack Honken1980

Omdömet skrevs 11 december 2019

Här väljer var och en på en meny, där du börjar med vilket kött du vill ha, därefter kryssar du i vilken sås, typ av potatis samt grönsaker. Varje gäst komponerar alltså sin egen specifika meny.
Alla fyra i vårt sällskap tog helt skilda menyer, men samtliga var väldigt nöjda, vi kommer helt klart tillbaka.
Att personalen var serviceinriktade förhöjde upplevelsen ytterligare.

Datum för besöket: november 2019
Tack jorgendahlgren
Omdömet skrevs 20 november 2019

Denna restaurang håller måttet i alla lägen. Har besökt den från och till i över 10 år. Suverän service och fantastiskt god mat. Det är alltid väldigt vällagad mat som smakar underbart, vi beställer från kryssmenyn.
Rekommenderas verkligen till ett besök.

Datum för besöket: november 2019
Tack anderssonasa1
Omdömet skrevs 12 januari 2019 från mobil enhet

Le Cardinal är en känd restaurang, ett måste vid ett Helsingborgs besök. Kryssmeny som gäller! Perfekt för den kräsne, man komponerar som man behagar.

Datum för besöket: januari 2019
Tack johanwfors
Omdömet skrevs 31 december 2018 från mobil enhet

Då det var fullbokat för kvällen, valde vi på rekommendation att köpa nyårsmiddag takeaway.
I lådan medföljde instruktioner om hur man gör med de olika rätterna.
Vilken total fullträff till ett mycket överkomligt pris.

Hummersoppa
Oxfilé och potatisgratäng
Chokladdessert med jordgubbssås.

Vilken bra start på denna kväll.

Vi är på väg till dansen!

Gott Nytt År!

Datum för besöket: december 2018
2  Tack evelynj700

Resenärer som tittade på Le Cardinal Restaurang & Nattklubb i Helsingborg tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Le Cardinal Restaurang & Nattklubb i Helsingborg? Berätta vad du tyckte!