“God mat och fin service!”

Le Cardinal Restaurang
Rankad som nr 14 av 318 Restauranger i Helsingborg
Kök: Europeiskt, Svenskt, Bar, Pub
Bra för: Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Ett väl inarbetat koncept med kryssmeny men också andra alternativ för den som önskar. För köttätaren kan man välja exakt hur msn vill ha rätten tillredd och valfria tillbehör. Vill man ha fisk eller vegetariskt finns det trevliga rätter för detta. Allt mycket gott och fint upplagt! Servicen är mycket vänlig och uppmärksam - högsta betyg!

Tack annapanna66

Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

Restaurang ruffig och mörk, men många tända ljus och bord i bås medför en mysig känsla ändå.

Vi åt kryssmeny vilket var en riktig hit! Potatisgratäng och tillbehör riktigt välsmakande. Dessvärre upplevde jag min kalventrecote som aningen understekt och bad om att få den ytterligare tillagad. Detta löste personalen väldigt fint!

Aningen dyrt kan man tycka, ingår inga sideorders till köttet utan alla tillval kostar ca 20-30 kronor vilket gör att priset lätt sticker iväg om man vill ha sås, potatis och någon grönsak till sitt kött. Tycker däremot att servicen i vårat fall vägde upp detta och gjorde maten värt sitt pris!

Inget för den moderne restaurangbesökaren - alla rätter rustika och välkända sedan länge!

Tack Nathalie C
Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Besökte restaurangen tillsammans med vänner. Ett roligt system med krysskort för att fylla i vad en vill äta. Bra lagad mat som var god och fräsch. Personalen var trevlig och hittade lösningar på allergi.

Tack Lisse-Lotte B
Omdömet skrevs 25 februari 2018

Fantastiskt gott och fint kött. Beställde oxfilé och den var helt perfekt stekt (medium). Allt var till belåtenhet och det är roligt att se att denna restaurang fortfarande är så bra. Gick hit på 90-talet, bra restaurang då och nu. Trevlig personal och mysigt. Det bästa är att de fortfarande har sitt koncept med kryssmeny och att man kryssar i sina önskemål - helt perfekt. Mycket god och vällagad mat!

Tack Agneta S
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Fyllde i krysskort och åt oxfilé med råstekt potatis, Bearnaise, tomatsallad och vitlökssmör. Trevlig personal, mysig lokal och väldigt god mat. Rekommenderas.

Tack Matmys

Resenärer som tittade på Le Cardinal Restaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Le Cardinal Restaurang? Berätta vad du tyckte!