“Helsingborgs enda fonduerestaurang med riktigt bra kvalitet på köttet”

Oasen Fonduerestaurang
Rankad som nr 67 av 318 Restauranger i Helsingborg
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 1 april 2018

En stor restauranglokal med oftast riktigt mycket gäster. Specialiserade på fondue och även tillagning vid bordet på het steksten. Kvaliteten på nöt-, fläsk och kycklingkött är genomgående hög. Du får rikligt med kött, goda tillbehör och smakrika såser - lite olika beroende på vilken fonduerätt Du väljer. Trevlig och effektiv servering. Förhållandevis rimliga priser. Enklare vinlista men helt OK för de flesta smakinriktningar och krav. Restaurangen har endast kvällsöppet.

1  Tack Stefan H

Omdömet skrevs 4 januari 2018

En trevlig födelsedagskväll firades där vi provade flera varianter, alla väldigt goda. Personalen mycket trevlig och de kom även och frågade om vi vill ha mera kött. Den bakade potatisen var väldigt fin

Tack Wik_13
Omdömet skrevs 29 december 2017

Mycker trevlig kväll med god mat och fantastisk personal. Tjejerna serverade proffessoinellt med glatt leendende. Vi beställde vin fondue o sen tobrelonefondue. Vi hade en supertrevlig kväll och vi kan verkligen rekomendera denna restaurang för romantisk middag eller bara en trevlig kväll med goa vänner.

Tack annapn73
Omdömet skrevs 21 december 2017 från mobil enhet

Atmosfären är trevlig och gemytlig. Maten är god med pommes eller bakpotatis som bas. Köttet träs på spett och doppas i fonduegrytan. Det är ganska pilligt och rätt svårt utan att ta till fingrarna på det råa köttet. Det tar också en stund för varje spett att bli klart. Mängden kött är i snålaste laget. Det bästa är alla såserna som står runt grytan i små skålar. BBQ, bearnaise, aioli, mm.

Tack JIFpw
Omdömet skrevs 7 november 2017 från mobil enhet

Vi var en familj på sex personer som besökte restaurangen en fredagskväll. Trots att vi kom tidigt, 17.30, var det mycket folk. De vuxna åt rödvinsfondue. Barnen åt köttbullar och bakad potatis från barnmenyn. Fonduen var mycket god. Man fick fläskfilé, oxfilé, kycklingfilé, pommes, sex såser och en grönsallad. Vi hade tänkt äta deras tobleronefondue till efterrätt efteråt men var alldeles för mätta. Man fick en påfyllning av köttet och fri påfyllning av pommes och sås. Vi var nöjda när vi gick hem. Enda minuset var att det är högljutt och trångt.

Tack Cecilia N

Resenärer som tittade på Oasen Fonduerestaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Oasen Fonduerestaurang? Berätta vad du tyckte!