“Vällagat och bra service”
Omdöme om Thai corner

Thai corner
Rankad som nr 34 av 335 Restauranger i Helsingborg
Kök: Thailändskt
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar, Avhämtning
Omdömet skrevs 28 november 2018

Åt kvällsmat en kall kväll i slutet november. Kom in i en trevlig lokal och möttes av vänlig personal. Ville ha lite stark mat för att värma mig. Och det blev det. Valde en soppa med kyckling. Mycket god och stark. Kanske lite väl stark i botten. Men god. Varmrätten var fläskkött med grönsaker. Mycket vällagat och gott.
Kan rekommendera restaurangen.
Den ser inte mycket ut från gatan men är fin när man kommer in.

Datum för besöket: november 2018
1  Tack Stefan J

Omdömet skrevs 27 november 2018 från mobil enhet

Wow! Både servicen och maten är helt fantastisk. 5/5 möjliga. Mysig miljö.
Jag har varit i Thailand flera gånger tidigare och ätit mängder av thailändsk mat i Sverige och har nu fått ett nytt favoritställe. Ett tips är att smaka deras créme brulée också efter ni ätit en fantastisk oxfiléwook eller en röd curry-gryta. Ni kommer inte bli besvikna!

Datum för besöket: november 2018
Tack Trail32251679231
Omdömet skrevs 17 september 2018

Restaurangen ligger riktigt centralt i Helsingborg med ingång där två gågator möts. Utifrån går det inte alls att bedöma restaurangens storlek eller interiör. Väl inne möts man av en exklusivt inredd asiatisk restaurang, behaglig betjäning och omfattande menyer med ett stort antal spännande rätter. Finns, som alltid på asiatiska krogar, massor att välja på - kött, fågel, skaldjur, friterat, wokat, servering på het stenplatta o s v - gemensamt för alla rätter är de hissat kvaliteten flera snäpp. Kul att träffa på en sådan restaurang som så tydligt överträffar förväntan.

Datum för besöket: september 2018
1  Tack Stefan H
Omdömet skrevs 30 april 2018 från mobil enhet

Vi tog båda två de färdigkomponerade trerätters menyerna nr 1 och nr 3, och dottern friterad kyckling. Alla lika nöjda. Rikliga portioner som smakade mycket bra. Att sedan personalen var trevlig gjorde ju inte saken sämre. Återvänder nästa gång vi är i Helsingborg.

Datum för besöket: april 2018
Tack Jonas_n237
Omdömet skrevs 28 april 2018 från mobil enhet

Hittade den undanskymda restaurang.
i Helsingborg.
Åt Pad Thai , biff med basilka med chili , samt Kyckling i röd Curry.
Maten så fräsh
ut när den kom, men helt smaklös.
Pad thaien smakade ingenting samt att nudlarna var överkokta.
Röd curry m kyckling ingen smak bara färg.
Samt Biff med Thailänsk basilika var precis lika dan , skulle vara stark . Nja.

Datum för besöket: april 2018
Tack Sherpa690780

Resenärer som tittade på Thai corner tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Thai corner? Berätta vad du tyckte!