“Nja”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Rankad som nr 12 av 365 Restauranger i Helsingborg
Prisklass: 55 kr - 325 kr
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!
Omdömet skrevs 21 juli 2023 från mobil enhet

Helt ok mat men servicen är alldeles för långsam. Alla undviker ögonkontakt när man vill betala, när någon påpekar att de vill beställa, vill beställa ytterligare, vill betala, så gapar personalen antingen ”jag är Påväg” eller undviker sällskapen totalt. Kommer inte besöka igen.

Datum för besöket: juli 2023
Tack JLL1992K

Omdömet skrevs 27 juni 2023

Långsam service. Verkar bara vara 2 personer som täcker serveringen, och baren samtidigt?
Ingen ”känsla” för service eller att duka av bordet och ”checka” om vi vill ha något mer. Istället får man högljutt försöka haffa personalen i deras till synes ostrukturerade arbete.

På frukosten plockas bord inte av och det är rejält slarvigt avtorkat.

Datum för besöket: juni 2023
Tack cristin B
Omdömet skrevs 7 oktober 2022 från mobil enhet

Det såg mysigt ut från utsidan och man möttes av mysig musik och en trevlig miljö, personalen var virrig och ingen verkade veta vad som skedde. Vi fick två bord av tre olika personer och menyer av helt andra. Vi tog varsin förrätt men maten vi fick hade räckt i två veckor, jag valde en kycklingsallad men fick in något som liknade en trädgård. Allt låg huller om buller och allt var dräkt i mangosås, min talrik var fyra gånger så stor som de andras trots att vi beställde förrätter allihop.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack Missfilippaj
Omdömet skrevs 9 september 2022

Vänligt och fräscht. Perfekt service. Mycket god dagens rätt, God öl. Stället har sin stampublik och jag förstår varför. Man känner sig alltid välkommen dit! Bra prisnivå!

Datum för besöket: september 2022
Tack Lars B
Omdömet skrevs 10 april 2022 från mobil enhet

Båda servitörerna som hjälpte oss var super!

De flesta drinkarna var toppen, kan verkligen rekommendera deras signaturdrink!

Vi beställde crispy pork, risottokroketter, musslor och edamamebönor. Köttet var bra! Kroketterna var tråkiga och kändes som det bara var fritterat ris. Musslorna var supergoda men > hälften var trasiga och två hade inte öppnat sig (chansade och åt de trasiga ändå och blev ej sjuk).

Grejen med öppet kök är ju att gästerna ser kockarna, när vi var där kändes öppet kök inte kanon. Kockarna såg inte direkt ut att älska sitt jobb.

Datum för besöket: april 2022
Tack EmReJo

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.