“Oprofessionellt på många detaljer”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Rankad som nr 12 av 364 Restauranger i Helsingborg
Prisklass: 55 kr - 325 kr
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!
Omdömet skrevs 7 november 2021 från mobil enhet

5 oxfiléer beställdes till medium/rare. Ingen av upplevdes bra, 2 vändes tillbaka till köket och fick såklart nya. Men även dessa var inte bra, vi började undra om köttet i sig var dåligt från start då det är svårt att misslyckas så banalt. Den ena oxfilén hade även en ”mjölig” konsistens som satte sig i gommen (fleras upplevelse), den lämnades kvar på tallriken…Pommes och övriga tillbehör saknade kärlek. Servitrisen gjorde så gott hon kunde men okunskap om dryck och mat lös igenom, sprang även fram olika servitriser till bordet vilket kändes förvirrande.

Vi sov på hotellet där och Nelly har även hand om frukostbordet. Allt ”varm stod framme och kallnade i sina skålar och smakade därefter. Vi beställde pannkakor och våfflor från köket, dessa var färdigköpta och serverades mer eller mindre kalla.

Vi checkade ut med en besvikelse på maten som Nelly levererade. Enkla detaljer som inte får ske.

Datum för besöket: november 2021
3  Tack Anders B
Amanda, Nelly's Food Etc., Annat på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2022

Hej Anders. Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension!
Vi tar åt oss av allt och hoppas ni besöker oss igen med en bättre upplevelse. Jag har återkopplat allt till både hotellet angående frukosten samt köket angående middagen.
Sedan ert besök har vi noga sett över vår personalstyrka och arbetar med flertalet utbildningar för att säkerställa att vi har rätt person på rätt plats.

Omdömet skrevs 4 november 2021

Testade Nelly's när det var nyöppnat. Då var jag mer en nöjd. Nu några år senare var det tyvärr en dålig upplevelse.

En av serveringspersonalen var direkt dryg och hade noll charm över huvud taget. Det var precis som att man var oönskad som gäst. Ett exempel är att man fick ett pustande och ett "okey.." när man bad att lite längre tid med menyn. Tyvärr var det genomgående trist attityd under hela middagen.

I övrigt kändes som om serveringspersonalen inte hade något system. Vi visste egentligen inte vem av serveringspersonalen som var "vår". Direkt efter att vi beställde dricka kom nästa person fram och frågade vad vi ville dricka, för att bara nämna ett exempel.

När väl maten kom in fick två i sällskapet sin oxfilé Well Done och inte Medium/Rare , vilket önskades. Visst, de löste en ny. Men detta betydde att sällskapet åt i omgångar då det tog 15 minuter att få en ny.
Sen tycker jag inte att det ska kunna hända. Hur kan en kock lyckas steka en oxfilé well done OCH servera den? Känns bara oseriöst att misslyckas så mycket. Förstår att man kan "glömma" saker på grillen etc, men då ska den inte serveras..?

Serveringen av pommes och sås kändes väldigt "B". Att servera pommes i en stor skål känns väldigt ovärdigt och trist. Samma sak gäller såsen. Att få en stor klump i en stor skål som sen ska skickas runt bordet, som knappt fick plats på bordet. Njää, servera hellre det på tallriken.
Sen beställde en i sällskapet "extra pommes", som även kom på notan. Svårt att se var denna hamnade då vi alla tyckte att mängden pommes var rätt begränsad. Men att dividera om en så liten summa pengar i efterhand hade vi inte lust med.

Tyvärr min sämsta restaurangupplevelserna sett till "restaurang-kategori".

2  Tack JOB01234

Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension! Vi tar åt oss av allt och hoppas ni besöker oss igen för en bättre upplevelse.
Vi har sedan ditt besök sett över vår personalstyrka och arbetar med flertalet utbildningar för att säkerställa att vi endast arbetar med kunnig och trevlig personal.

Omdömet skrevs 31 oktober 2021 från mobil enhet

Inte så bra som recensionerna visar. Vi åt chips Royal och musslor till förrätt, musslorna var supergoda men chipsen var lite sisådär. Tupp och oxfilé till huvudrätt som var helt ok. Ganska ostrukturerad servering , helt plötsligt kommer huvudrätten in när vi håller på att äta förrätt....säkert en enkel miss men det borde personalen se och inte försöka sätta ner tallriken på den andra maten.

Tack dennisa976

Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension! Vi tar åt oss av allt och hoppas ni besöker oss igen med en bättre upplevelse.

Omdömet skrevs 28 oktober 2021 från mobil enhet

Perfekt tillagad mat med där framförallt våra kötträtter var helt enastående.
Ett stort plus att man kan äta maten samtidigt som man provar champagne hos A Little Party!

1  Tack 704hansg
Amanda, Nelly's Food Etc., Annat på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade 1 november 2021

Tack så mycket för din fina recension! Både kockarna och Camilla från a Little Party hälsar och tackar.

Omdömet skrevs 20 augusti 2021 från mobil enhet

Den bästa frukosten som vi upplevt, kort gott! Toppen med a la cart menyn som helt klart spetsade till det rejält. Hit vill vi komma igen!

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack Rockenrolla
Amanda, Nelly's Food Etc., Annat på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade 27 augusti 2021

Hej,
Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Vad kul att du uppskattar vår frukost! Det glädjer oss mycket att höra då vi arbetat mycket för att få allt att kännas lite extra.

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.