“Ljuvlig frukostupplevelse”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Rankad som nr 7 av 335 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!
Omdömet skrevs 20 augusti 2021 från mobil enhet

Den bästa frukosten som vi upplevt, kort gott! Toppen med a la cart menyn som helt klart spetsade till det rejält. Hit vill vi komma igen!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Rockenrolla
Amanda, Nelly's Food Etc., Annat på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej,
Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Vad kul att du uppskattar vår frukost! Det glädjer oss mycket att höra då vi arbetat mycket för att få allt att kännas lite extra.
Varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 10 augusti 2021 från mobil enhet

Hade hört mycket om den nya frukosten med à la cart, där man förutom buffén kunde välja små rätter från en meny så som pannkakor och omelette.
Om vi börjar med själva buffén var den helt ok, men inte mer. Den var rätt avskalad vilket på ett sätt tilltalar mig men på ett sätt inte så jag samtidigt vill ha massa alternativ, så jag var kluven.
Hade önskat fler brödsorter att välja på. Det som var plus var
+gott kaffe
+god krispig bacon
Saknade skagenröra, koka skinka och någon mer salami

Gällande a la carten blev jag impad över hur snabbt det kom och det smakade gott ..det som dock drog ner betyget för mig var att kocken himlade med ögonen och suckade åt mig när jag beställde pannkakor. Det tog liksom bort glädjen och aptiten.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack BecSvensson
Omdömet skrevs 9 augusti 2021 från mobil enhet

Jag och min man åt en middag på denna hotell Resturang och blev inte så nöjda med vår Resturang upplevelse.När vi kom dit (vi hade en förbokning )så önskade vi ett bord lite avskilt men fick då till svar att någon hade redan bestämt sig för det tomma bord vi ville ha ca 10 minuter sedan då dom kommit förbi spontant och då bokat bordet .innan så vi fick sätta oss vid ett trångt bord mitt i lokalen .Vi märkte att gästerna vid bordet bredvid oss fick in kall mat som skickades ut igen för uppvärmning.Vi beställde en förrätt och varsin huvudrätt .Vi fick snabbt in vinet men fick vänta länge både på förrätten och vår mat .Jag beställde köttbullar med potatismos som var god men moset smakade som pulvermos och min mans kött rätt var inte riktigt varm .Vi blev inte speciellt nöjda med vår Resturang upplevelse .

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack Mandy_Wine_Dine
Amanda, Nelly's Food Etc., Chef på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2021

Hej Mandy,
Vad tråkigt att höra att ni inte blev nöjda med ert besök hos oss!
Det var inte kul att höra att ni tyckte maten smakade konstgjord och inte höll kvalitén som vi försöker hålla dagligen. Vi lagar våran puré från grunden men jag ska självklart följa upp med kökschefen vad som kan ha hänt er specifika kväll.

Gästerna som hade önskat ett specifikt bord hade, precis som ni, bokat bord sen innan men på väg upp till sitt rum kommit förbi och önskat det bordet. Hade vi vetat sedan tidigare att ni önskat ett bord eller speciell sittning så hade vi såklart hållit ett bord för er på samma sätt.

Gästerna bredvid er fick ingen uppvärmd mat utan vi lagade självklart om tortellinin som de inte tyckte var varm nog som precis kommit nylagad från spisen.

Tack för att ni tog er tid att skriva en recension som ger oss möjlighet att göra er eller nästa gästs besök bättre.
Ha en fin kväll,
Amanda

Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Vällagad mat och mysig miljö. Vi åt även frukost där och det var den bästa frukost vi ätit på ett svenskt hotell. Given favorit vid nästa besök.

Datum för besöket: juni 2021
Tack gittan63441
Amanda, Nelly's Food Etc., Annat på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade 14 juli 2021

Tack så mycket för din fina recension! Så kul att läsa att ni tyckte om oss.
Varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 6 juli 2021 från mobil enhet

Vi är sparris till förrätt som var riktigt bra perfekt tillagad, sedan tog vi oxfilén till huvudrätt som också var riktigt god! Sällan vi är nöjda med hotellets restaurang men denna levererade!

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack NesTrO517

Tack för ditt besök hos oss och din fina recension! Varmt välkomna åter!

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!