“Mycket bra”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Rankad som nr 8 av 334 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!

Vällagad mat och mysig miljö. Vi åt även frukost där och det var den bästa frukost vi ätit på ett svenskt hotell. Given favorit vid nästa besök.

Tack gittan63441
Amanda, Nelly's Food Etc., Annat på Nelly's Food Etc., svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Tack så mycket för din fina recension! Så kul att läsa att ni tyckte om oss.
Varmt välkomna åter!

Vi är sparris till förrätt som var riktigt bra perfekt tillagad, sedan tog vi oxfilén till huvudrätt som också var riktigt god! Sällan vi är nöjda med hotellets restaurang men denna levererade!

Tack NesTrO517

Tack för ditt besök hos oss och din fina recension! Varmt välkomna åter!

Om du vill äta fantastiskt frukost i underbar miljö, kom hit! Här hittar du allt du behöver och du kan även beställa från a la carte menyn☺️Vi är så nöjda. Mina barn fick våfflor och vi åt ägg benedict och omelett , allt smakade så bra!

Datum för besöket: juli 2021
Tack cissifior

Så kul att ni gillar oss! Tack så jättemycket för en sån fin recension! Varmt välkomna åter

Trevligt bemötande och mycket gott att välja på från både buffén och á la carte menyn. Härlig inredning med ombonad känsla.

Datum för besöket: juli 2021
Tack 352evelinaw

Tack för ditt besök och din fina recension! Så kul att du gillar oss.
Varmt välkomna åter!

Vi bodde på hotellet och bestämde oss för att äta på restaurangen, som vi hört ska vara en av de bättre i HBG. Det var inte mycket folk och därav fick vi en snabb service till en början, maten vi fick in var dessutom väldigt god (oxfilé).

När vi ville beställa efterrätt däremot och få upp som roomservice började problemen, vi fick veta att det skulle ta 10 minuter och att vi kunde betala hela notan nu vilket vi gjorde. Reagerade på att det verkade dyrt men betalade först och såg glad ut - när vi efter 50 minuter fortfarande inte hade fått vår efterrätt försökte vi prata med de i restaurangen utan svar och jag såg sedan att vi hade fått betala 400:- för mycket på notan, då de hade lagt på flera efterrätter.

När jag sedan begärde pengarna tillbaka fick jag ett otroligt dåligt bemötande av att ”kom tillbaka imorgon så vi kan fokusera på att servera våra gäster”, nu en dag senare fick jag reda på att jag måste ligga ute med pengarna + ytterligare 500 för vår ”riktiga” nota för att restaurangen strulat till det. Ett bemötande som gjort att vi inte vill tillbaka.

Tack Juliaguy

Hej,

Tack för din recension! Så tråkigt att höra att du upplevde ett dåligt bemötande från vår personal. Jag lovar att se efter med personalen vad som gick fel den kvällen och se till att det inte sker igen. Tack för att du uppmärksammade oss på problemet.
Ha en fin dag!

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!