“God mat”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Boka bord
lör 24/10
20:00
Rankad som nr 9 av 342 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!

Trots en minimal meny smakade förrätten som var en oxcarpaccio utmärkt så även oxfilén. Rekommenderas ett besök men se till att boka bord i förväg då det snabbt blir fullbokat.

Datum för besöket: september 2020
2  Tack Titleist9900

Omdömet skrevs 4 september 2020

Wow! Vi drog på med en trerätters och det var nästan synd, för nu längtar man tillbaka. :)
Fördrinken "Rhubarb Rhubarb" är ett måste för alla som sätter sin fot i restaurangen. Välbalanserad, överraskande och löjligt god!
Maten i form av för-, huvud- och efterrätt gick ner otroligt fint i kombination med väl rekommenderad dryck från en enastående servitör där servicen har allt man kan begära och lite därtill.
Vi kommer åter!

Datum för besöket: september 2020
Tack StellanK87
Omdömet skrevs 11 augusti 2020 från mobil enhet

Trevlig ombonad hotell restaurang. Kort meny men ok. P.g. Coronatider. Bra priset och trevlig personal. Burgaren högst ordinär, men som helhet trevligt och bra.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Danne5701
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

En av de absolut bästa restaurangupplevelserna någonsin! Proffsig, felfri, outstanding service (och vi är kräsna gällande service!) magiskt god mat, jättebra vin och fantastiska drinkar. Barnen fick också en fantastisk uppmärksamhet. En wow-upplevelse! Vi kommer gärna tillbaka till Helsingborg, bara för att komma till denna restaurang igen!

Datum för besöket: juli 2020
Tack Cecilia H
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Beställde roomservice från restaurangen till hotellet Radisson Blu Metropol av en supertrevlig bartender, skön stockholmare svår att missa. Maten var mycket god och hotellet lika bra varje gång man är här. Även kidsen vart nöjda. Återkommer mer än gärna

Datum för besöket: juli 2020
Tack eatingoodfood7

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!