Tripadvisor
Publicera
Inkorg

“Bra kärleksfull lagad mat”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Boka bord
mån 6/4
20:00
Rankad som nr 9 av 332 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!
Omdömet skrevs 16 januari 2020

God mat och en bra varierad meny, man förstår att kockar/kökspersonal gillar sitt jobb och vet hur man gör, lite dyrt. Serveringspersonalen virrig och lätt flamsig, kunde inte eller visst inte när man frågade

Datum för besöket: januari 2020
Tack tant_eli

Omdömet skrevs 11 januari 2020 från mobil enhet

Vi åt här en kväll när personalen förhoppningsvis bara hade en dålig kväll. Det var inte så många bord bokade men servicen var ändå under all kritik. Vi blev flera gånger helt bortglömda och våra förfrågningar glömdes/ignorerades.

Dessert blev det ingen för oss eftersom köket stängde medan vi satt och väntade på menyn som vi frågat efter. Vi fick även våra huvudrätter med 25 minuters mellanrum.

Maten var däremot riktigt god. Vi åt entrecote och räksmörgåsen. Båda var vällagade.

Personalen insåg också att de hade misslyckats denna kväll och kompenserade oss, vilket tyder på att det inte alltid är såhär dålig service där.

Tack TheNiceTraveller
Omdömet skrevs 4 januari 2020

Personalen var tyvärr otroligt okunniga om menyn och gav ett överlag oprofessionellt bemötande. Det påverkar faktiskt besöket mer än vad man tänker att det ska göra! Maten var sämre än vad man kan laga själv hemma. Vi tyckte alltså inte att det var värt pengarna. Finns bättre restauranger i stan.

Datum för besöket: januari 2020
1  Tack L3574DPnataliek
Omdömet skrevs 27 december 2019 från mobil enhet

Bra service där även barnet blev serverad med stil o finess. Is och citron i läskglaset. Snyggt upphällt vid bordet. Vi serverades Bra vin som servitrisen rekommenderade till maten. Mycket god mat. Jag tog lax, min man hamburgare o junioren pasta bolognese. Som efterrätt tog junioren glass. Även detta serverat på ett "vuxet" sätt. Vi serverades två drinkar som var mycket bra. Vi var väldigt nöjda med vår middag och kommer gärna hit igen.

Tack lindajlantlollan
Omdömet skrevs 24 december 2019

Maten var okay, Scandic - standard, vi satt och väntade så länge på menyn att köket stängde innan vi kunde beställa dessert. Och detta på julafton. Hade inte bartendern lyft detta hade det inte ens blivit en tvåa.
Bad om mjölkfri sås till torsken, men det klarade inte kocken. Är man kock då eller har de bara halvfabrikat i köket???

Tack SueoRick

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!