Tripadvisor
Publicera
Inkorg

“God mat med bra service ”
Omdöme om Nelly's Food Etc.

Nelly's Food Etc.
Boka bord
mån 6/4
20:00
Rankad som nr 9 av 332 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Nelly’s Food Etc – upplev en unik restaurang i Helsingborg. En restaurang med avslappnad atmosfär och mat i toppklass. På Nelly’s Food Etc kan du njuta av en gastronomisk upplevelse varje dag i veckan. Du kommer att känna kökets puls och kockarnas passion genom det öppna köket i en mycket avslappnad och mysig restaurangmiljö. Mat och cocktails är gjorda med stor kreativitet och mycket kärlek till matlagningskonsten. Restaurangen är inspirerad av Nelly Krook (1803-1889), en filantrop som bodde i Helsingborg och gärna bjud in till stora bjudningar. Menyn är inspirerad av Nellys resor runt om i världen med en blandning av uppdaterade internationella klassiker och olika teman från hela världen. Vi serverar även frukost, brunch och lunch. Varmt välkomna till Nellys vardagsrum!
Omdömet skrevs 27 december 2019 från mobil enhet

Bra service där även barnet blev serverad med stil o finess. Is och citron i läskglaset. Snyggt upphällt vid bordet. Vi serverades Bra vin som servitrisen rekommenderade till maten. Mycket god mat. Jag tog lax, min man hamburgare o junioren pasta bolognese. Som efterrätt tog junioren glass. Även detta serverat på ett "vuxet" sätt. Vi serverades två drinkar som var mycket bra. Vi var väldigt nöjda med vår middag och kommer gärna hit igen.

Tack lindajlantlollan

Omdömet skrevs 24 december 2019

Maten var okay, Scandic - standard, vi satt och väntade så länge på menyn att köket stängde innan vi kunde beställa dessert. Och detta på julafton. Hade inte bartendern lyft detta hade det inte ens blivit en tvåa.
Bad om mjölkfri sås till torsken, men det klarade inte kocken. Är man kock då eller har de bara halvfabrikat i köket???

Tack SueoRick
Omdömet skrevs 9 december 2019 från mobil enhet

Julbord i lördags 7/12. Fantastiskt god mat! Bra underhållning! Megaplus till Amanda som tog över servicen på vårt bord
Stort tack!

1  Tack tjoel77
Omdömet skrevs 29 november 2019

Har aldrig varit med om att maskinen som kokar vatten är sönder, undrar vad det är för något? Men något te blev det inte, detta måste innebära att strömmen till huset ev gas till köket var utslaget. För nog kan man förvänta sig att man kan ta en gryta och koka upp vatten? ELLER....? NI är väl en av Helsingborgs bästa restauranger, Behöver ni hjälp hör av er.

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Samos2019och2020
Omdömet skrevs 4 september 2019

Vi kom en bra stund innan vi bokat bord då vi varit på bio och vi visste inte riktigt när denna skulle sluta. Vi blev varmt mottagna och servispersonalen visade oss till bords fastän vi var tidiga (inga andra gäster befann sig dock i resturangen).
Allt var bra, maten var god och atmosfären härlig.
När vi hade ätit klart varmrätten saknade vi dock fråga kring dessert, kaffe etc och vi fick efter en stund fråga efter notan vilket gjorde att bordet dukades av och allt gick mycket snabbt. Lite mer hjärta i servicen hade jag gärna sett.

Datum för besöket: september 2019
1  Tack Malinvnilsson

Resenärer som tittade på Nelly's Food Etc. tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Nelly's Food Etc.? Berätta vad du tyckte!