“Sanslöst kött,,sanslösa smaker”

Boka bord
tis 24/11
20:00
Rankad som nr 17 av 331 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Syd-Latinafrikansk restaurang/bar vid Mariatorget i centrala Helsingborg.
Omdömet skrevs för 2 dagar sedan från mobil enhet

Sanslöst kött,,kanske inte den piffigaste femstjärniga design restaurangen du varit med om men det är inte vad Tikal siktar på. Här får du enkla sanna smaker,utan omsvep.Grymma drinkar,bra vin bra service utan allt smilande och smörande,,du får det Tikal handlar om ,otroligt bra mat och sann argentinsk anda!

Tack Eyescreamtattoo

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Var här med man och vänner. utifrån såg restauranten ganska anonym ut, men vilket trevligt bemötande från personal och utomordentligt god mat vi fick! Gillade också inredningen och stilen.
Maten var supergod! Vi åt minitacos, vitlöksbröd, oliver, carpaccio, torsk, ryggbiff och hamburgare. Allt var lika gott och ryggbiffen jag åt var magisk. Maten var packad med smaker, utan att vara för stark.
Kan rekommenderas å det varmaste!

Tack jessicalC7003EP
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Verkligen trevlig personal med oerhört smakrik mat. Köttet var magiskt. Vi var mycket nöjda över kvällen hos er.

Tack V0lt3n

Vilken härlig och hängiven personal, maten var mycket välsmakande till lika vin.
Kände oss mycket väl omhändertagna hel kvällen

Datum för besöket: oktober 2020
Tack hannah875
Omdömet skrevs 14 oktober 2020 från mobil enhet

Här är en restaurang som tänkt till! Perfekt kombo av mat och dryck!
Provade deras rekommenderade meny med ceviche, hjortcarpaccio och ryggbiff, med en ”to die for” frusen chokladparfait och argentinska viner. Tydligen har Tikal ensamrätt på vinet så du behöver prova det på plats.
Tack för en härlig kväll!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack mansson75

Resenärer som tittade på Tikal tittade också på

Helsingör, Helsingoer Municipality

Helsingborg, Skåne län

Besökt Tikal? Berätta vad du tyckte!