“Woooow!!”

Boka bord
mån 3/8
20:00
Rankad som nr 21 av 335 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Syd-Latinafrikansk restaurang/bar vid Mariatorget i centrala Helsingborg.

Fantastisk mat! Ren chansning när vi såg denna restaurang via Let's deal Som erbjöd två varmrätter till priset av en. En bra meny med en touch av latinamerikanska smaker. Härlig avslappnad miljö och personal. Kommer utan tvekan besöka denna restaurang fler gånger till fullt pris.

Tack Linche83

5 hungriga kräsna vuxna vegetarianer blev glada och mätta!
Rödbetshamburgare, veggo-tacos, såser, pommes, friterade sötpotatis och DRINKARNA!
Allt var utsökt.
Rimliga priser och trevlig service. Vi kommer gärna igen!

Tack B2019GCannap

De här var en riktig mat orgasm. 6 av 5 stjärnor trevlig personal
Vill verkligen rekommendera denna resturang

Tack peter_K2874SN

Min hustru och jag har precis avnjutit en exceptionellt vällagad trerätters á la carte-måltid med perfekta drycker därtill. Att vår kypare dessutom var en ypperligt trevlig och positiv person gjorde upplevelsen än bättre. Förrätterna, 3 minitacos var trevligt varierade. Vi uppskattade särskilt chorizon. Varmrätterna var utsökta. En kalventrecote med underbar sötpotatis och en helt perfekt tillagad ryggbiff, som jag beställde med flera olika tillbehör, samtliga bra men mojorojo allra bäst.
Till dessert åt vi lakritsparfait samt mangosorbet med bubbel, både klockrena. Dryckerna vi beställde var ett par riktigt goda drinkar, en flaska mycket bra merlot efter kyparens rekommendation samt två lagrade tequila som avec.
Något att förbättra? Restaurangen är av bistrotyp. Inredningen är i enklaste laget. Men i och med att personal och ägare är så engagerade gör det restaurangen väldigt intim. Vi kommer gärna tillbaka nästa gång i Helsingborg.

Tack Bjorn_Ringholm
Omdömet skrevs 23 maj 2020

Fantastisk hamburgare med spännande och väl uttänkta smakkombinationer. Både denna och Lakritspairfaiten måste upplevas!

Datum för besöket: maj 2020
Tack 352albinj

Resenärer som tittade på Tikal tittade också på

Helsingör, Helsingoer Municipality

Helsingborg, Skåne län

Besökt Tikal? Berätta vad du tyckte!