“Personligt och gott”
Omdöme om Tikal

Tikal
Boka med
Spara upp till 30°% när du bokar online *
Tikal har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 26 av 327 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Syd-Latinafrikansk restaurang/bar vid Mariatorget i centrala Helsingborg.
Omdömet skrevs 8 augusti 2018 från mobil enhet

Trevlig och personlig service. Hänsyn togs till att vi hade med små barn. Avstressande middag i lugn charmig miljö. Mycket god mat!

Tack Stefan E

Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Mycket trevlig stämning mellan personal och gäster. Vi tog en fast meny och var nöjda med maten. Trodde först att det var fem smårätter, men det var det inte. Det var fem rätter ur menyn. Trots det var mycket gäster flöt allt bra. En ställe att återvända till.

Tack Kemisten
Omdömet skrevs 11 maj 2018 från mobil enhet

Mycket god mat, bra service. En restaurang som håller mycket hög klass med både service, hög kvalité på både mat och dryck.

Tack Inspiration772910
Omdömet skrevs 11 maj 2018 från mobil enhet

Sjukligt bra mat och bra utbud på dryck. Bra service och bra priser. Blev bjuden på annorlunda tequila efter maten

Tack Alexander H
Omdömet skrevs 15 april 2018 från mobil enhet

Besökte denna restaurang för en tidig middag. Restaurangen ligger trevligt vid Maria kyrka, är snyggt inredd och servicen upplevde jag som ok, om än inte mer än så.
Den halstrade torsken med ris och bönor till huvudrätt var jättegod och väl tillagad, med en fin blandning av smaker. Kanske inte för den som vill att det ska bränna på tungan av stark kryddning, men den skaran tillhör inte jag. Portionen är relativt liten, så man får komplettera med något mer, vilket ju också tycks vara tanken. Även efterrätten med en vit chokladbit var god.
Drycken däremot imponerade inte - den alkoholfria drinken jag fick smakade bara bravo eller liknande billig apelsinjuice men kostade likväl 65 kronor. Som allergiker kunde jag inte dricka den med mandelingrediensen som skulle varit i, men då hade det varit bättre att hitta på något annat. Gissningsvis finns det betydligt roligare dryckesupplevelser att få om man inte råkar vara chaufför för kvällen.
Sammanfattningsvis var maten jättegod, men helhetsupplevelsen i förhållande till prisnivån gör att jag nog kommer vilja testa något annat, nytt nästa gång jag kommer till Helsingborg.

Tack Katarina J

Resenärer som tittade på Tikal tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Tikal? Berätta vad du tyckte!