Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Deviousdan
Kalmar, Sverige

Bra hotell i city!

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 6 sep. 2024
Exemplariskt bemötande av receptionspersonal, bra rum med bra sängar och kuddar. Frukosten likaså och en hel del "extra" att ta del av där. Läget är klockrent, lite utanför den mest centrerade citykärnan, men ändå nära till allt. Hit kommer man gärna tillbaka!
Datum för vistelsen: september 2024
Resetyp: Reste i arbetet
4,0 av 5 bubblorStandard
4,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
4,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Elie Khoury, Guest Services / Front OfficeRadisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg, svarade på det här omdömet
Svarade för 2 veckor sedan
Hej,
Stort tack för din fantastiska recension! Vi är glada att höra att du uppskattade bemötandet från vår receptionspersonal, våra bekväma rum och sängar, samt den generösa frukosten.

Vi är också glada att du tyckte om vårt läge. Det är vårt mål att erbjuda en bekväm och central bas för våra gäster att utforska Helsingborg, och det är härligt att veta att vi lyckades med det.

Vi ser fram emot att få välkomna dig tillbaka snart!

Vänliga hälsningar,
Receptionchef
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Hotell i närheten
999 kr
858 kr
  • Hotels.com
    993 kr
  • Priceline
  • Expedia.com
    992 kr
0.6 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
1 269 kr
Helt återbetalningsbar
  • Booking.com
    1 086 kr
  • Hotels.com
    1 180 kr
  • Trip.com
0.8 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Pool
947 kr
781 kr
  • Priceline
  • Hotels.com
    943 kr
  • Expedia.com
    942 kr
0.7 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
825 kr
Helt återbetalningsbar
  • Booking.com
    706 kr
  • Hotels.com
    767 kr
  • Trip.com
0.1 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Djur tillåtna
1 155 kr
923 kr
Helt återbetalningsbar
  • Hotels.com
    1 003 kr
  • Priceline
  • Expedia.com
    1 002 kr
0.8 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Frukost ingår
1 080 kr
Helt återbetalningsbar
  • Booking.com
    924 kr
  • Hotels.com
    1 004 kr
  • Priceline
0.7 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
750 kr
666 kr
  • Priceline
  • Hotels.com
    666 kr
  • Expedia.com
    665 kr
0.9 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
Innergården
759 kr
698 kr
Helt återbetalningsbar
  • Priceline
  • Agoda.com
    759 kr
0.7 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
1 404 kr
  • Scandic Hotels
    1 404 kr
  • Algotels
    1 309 kr
  • Priceline
4.5 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
  • Hotels.com
  • Expedia.com
    1 006 kr
  • Algotels
1.0 km från Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
Visa fler hotell i Helsingborg
Omdömen (1 159)
Filtrera omdömen
1 159 resultat
Medlemsbetyg
607
376
107
47
22
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
607
376
107
47
22
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 1 159 omdömen
Omdömet skrevs 20 augusti 2024

Centralt hotell, fint och fräscht, rummet var jättefint! Frukosten var bra, men brödet hade kunnat vara mer nybakt

Datum för vistelsen: augusti 2024
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack moa1403eriksson
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Elie Khoury, Guest Services / Front Office på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Moa,
Stort tack för din positiva recension! Vi är glada att du tyckte om vårt centrala läge, det fräscha rummet och vår frukost.

Vi tar till oss din feedback om brödet och kommer att se över vårt utbud för att förbättra den upplevelsen. Vi strävar alltid efter att erbjuda det bästa för våra gäster, och din input är mycket värdefull för oss.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart och hoppas att din nästa vistelse blir ännu bättre.

Vänliga hälsningar,
Elie
Receptionschef

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 16 augusti 2024

Ett av de bästa hotell vi bott på. Riktig hög klass. Lounge med hög mysfaktor. Trevlig personal var vi än var. Även städerskor trevliga.
Premiumrum rekommenderas. Kyl och vattenkokare fanns. Sköna sängar.
Frukosten fantastisk med generösa öppettider till 11. Det enda vi saknade var nybakt bröd. Skulle höja nivån ytterligare.
Vi kommer gärna tillbaks!

Datum för vistelsen: augusti 2024
Restyp: Reste som ett par
Tack home2annika
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Elie Khoury, Guest Services / Front Office på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Annika,
Stort tack för din fantastiska recension! Vi är oerhört glada att höra att du hade en så positiv upplevelse hos oss på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg.

Det är underbart att du uppskattade vår lounge, vår trevliga personal och vårt premiumrum. Vi är också glada att du gillade frukosten och våra bekväma sängar. Vi tar gärna till oss din feedback angående nybakt bröd och kommer att överväga detta för framtiden, för att göra vår frukost ännu bättre.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka och hoppas att ditt nästa besök blir ännu bättre. Tack för att du valde att bo hos oss och för att du tog dig tid att dela med dig av dina tankar.

Vänliga hälsningar,
Elie
Receptionschef

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 15 augusti 2024

Fick inte information om att det bara fanns ett täcke för 2 personer. Fick inte information om att städning endast utfördes var tredje dag. Fick inte information om att baren på rummet inte längre fanns tillgänglig. Kanske bara för de somm köpte " Finare rum "? Kändes lite nedvärderande.

Datum för vistelsen: augusti 2024
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack hanslljungqvist
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Elie Khoury, Guest Services / Front Office på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Hans,
Tack för din feedback och för att du valde att bo på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg. Vi är glada att du tog dig tid att dela dina erfarenheter med oss.

Vi beklagar att du inte blev informerad om att vi tillhandahåller endast ett täcke i dubbelrummen. Vi förstår att det kan vara en obekväm överraskning. Vid framtida besök, tveka inte att kontakta vår reception för att få ett extra täcke eller om det är något annat du behöver.

Vi är också ledsna att höra att du inte var nöjd med städningen och att baren på rummet inte längre är tillgänglig. Vi försöker alltid att hålla våra gäster informerade om våra tjänster och ändringar, och vi ska se över våra rutiner för att förbättra kommunikationen kring detta.

Vi värdesätter din feedback och tar den till oss för att göra våra framtida gästers upplevelser ännu bättre. Vi hoppas att du ändå haft en trevlig vistelse och ser fram emot att få möjlighet att välkomna dig tillbaka i framtiden.

Med vänliga hälsningar,
Elie
Receptionschef

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 augusti 2024

Mycket bra vistelse. Sov över två nätter. Var dock dubbeltäcke istället för två enkeltäcke i dubbelrummen. Frukosten kändes något stökig och det var trångt. Förvånansvärt liten matsal. Frukosten var bra men hade nog för höga förhoppningar. Mycket att välja mellan men det varma var inte särskilt varmt och de har plockat bort sin a la carte frukost (det var den man hade sett fram emot).

All service var väldigt bra.

Datum för vistelsen: augusti 2024
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Cajsa J
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Elie Khoury, Guest Services / Front Office på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Cajsa,
Tack för att du tagit dig tid att skriva din recension och dela dina erfarenheter från din vistelse hos oss. Vi är glada att höra att du hade en mycket bra vistelse och att du uppskattade vår service.

Jag är dock ledsen att höra att frukostupplevelsen inte levde upp till dina förväntningar. Vi tar till oss din feedback om det trånga utrymmet och temperaturen på de varma rätterna. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra vår frukostservering och kommer att se över arrangemanget för att göra det mer bekvämt för våra gäster.

När det gäller sängarna, erbjuder vi på förfrågan enkeldynor i stället för dubbeldynor. Vi hade gärna bytt ut dem om vi blivit informerade om detta under din vistelse.

Din feedback är mycket värdefull för oss och vi kommer att använda den för att göra nödvändiga förbättringar. Vi hoppas få möjlighet att välkomna dig tillbaka i framtiden och ge dig en ännu bättre upplevelse.

Tack igen för din recension och för att du valde Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg.

Vänliga hälsningar,
Elie
Receptionschef

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 9 augusti 2024

Bodde en natt 6-7/8, bra rum, lite stökig frukost med många gäster som irrade runt för att hitta sittplatser. Mycket bra utbud av frukost alternativ. In- och utcheckning smidig. Läget gör att det är lätt att promenera in i stan.

Datum för vistelsen: augusti 2024
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack mammarockar
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Elie Khoury, Guest Services / Front Office på Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej,
Tack för din recension och för att du valde att bo hos oss på Radisson Blu Metropol Hotel Helsingborg!

Vi är glada att du tyckte om rummet och att du hade en smidig in- och utcheckning. Det är också härligt att höra att du uppskattade vårt frukostutbud.

Vi beklagar att frukostupplevelsen kändes stökig och att det var svårt att hitta sittplatser. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra rutiner för att skapa en mer avkopplande och organiserad frukostmiljö för våra gäster.

Det gläder oss att du fann vårt läge fördelaktigt och att du hade lätt att promenera in till stan. Vi hoppas att få möjlighet att välkomna dig tillbaka i framtiden, och vi ser fram emot att göra din nästa vistelse ännu bättre!

Vänliga hälsningar,
Elie
Receptionschef

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen