“Bra ställe för fina drinkar”
Omdöme om Madame Moustache

Madame Moustache
Rankad som nr 32 av 338 Restauranger i Helsingborg

Vi gick hit efter middagen på annat ställe för att dricka något gott. De har bra koll på hur man göra goda drinkar och deras uteservering var på en lugn innergård. Trevlig atmosfär och en mysig "hemmakänsla" i hela restaurangen. Rekommenderas

Datum för besöket: augusti 2020
Tack PontusP

Omdömet skrevs 27 juni 2020 från mobil enhet

Hundar hör inte hemma inne på en resturang och i synnerhet inte ätandes rester från tallriken!
Men burgaren var ok men inte mer!

Datum för besöket: juni 2020
Tack ibjsk
Omdömet skrevs 14 juni 2020

Hungriga och förväntansfulla kom vi till Moustachen lagom till vårt förbokade bord.
Blev direkt visade till ett bord i stora? salen.
Detta efter att blivit frågade om vi ville sitta ute eller inne. Tvekade om utesittande eftersom det kanske skulle kyla ner kvickt på kvällningen.
Vi enades snabbt om att förrätt huvudrätt var vår melodi för kvällen.
Så en charkuteribricka och en Oxtartar beställdes. Samt en flaska franskt rödvin från Rhônedalen.
Vinet bars in och var fantastiskt, som vi hade förväntat oss av viner från denna del av världen.
Förrätterna kom inte långt efter och bör i rättvisans namn betecknas som mellanting mellan för o huvudrätt. Rejält tilltaget på tallriken alltså.
Gudomligt goda ostar, helt rätt tempererade, skinka, korv, hemrökt ankbröst, oliver och rostade nötter.
Oxtartaren var också en höjdare med ett stort utbud av tillbehör, såsom, kapris, cornichonger, hackad lök, rödbetor äggula och annat som jag inte kunde verifiera, men som var gott!
Efter dessa rätter var vi egentligen hyfsat nöjda, men hade ju kvällens huvudnummer kvar.
Svensk entrecote med legymer, pommes och Café de Paris sås.
Kocken själv serverade köttet, stekt precis efter våra önskemål, medium rare.
Detta var bland de bästa entrecôte bitar kocken sett och hoppades vi skulle bli nöjda. Det blev vi. Utan att överdriva skull köttet gått att skära med sked. Och sparsmakat kryddat för att framhäva köttsmaken!
Vi skämdes nästan lite efteråt, eftersom vi tyvärr inte lyckades trycka i oss allt som vi fått oss tillbuds.
Ett riktigt trevligt besök och när både service och mat är så här bra tvekar man inte att rekommendera stället till allt o alla! .

Datum för besöket: juni 2020
Tack AnnikaN283
Omdömet skrevs 16 mars 2020

Åt affärslunchen som denna vecka bestod av en otroligt god hummerravioli i fiskfumé. Snyggt upplagd och som en smekning för gommen. Därefter en anka med apelsin- och rödvinssky, väldigt god. Trevlig och uppmärksam service!

Datum för besöket: mars 2020
Tack petersT8971LX
Omdömet skrevs 14 februari 2020 från mobil enhet

Färdig 3 rätters meny på alla hjärtans dag. Gott och vällagat. Två varmrätter och två efterrätter att välja på. Rullade på bra fram till efterrätten, tog lite tid, mest troligt pga att det då var ganska fullt med folk. Personalen var väldigt trevlig och hade bra koll trots mycket folk. Lite kallt i lokalen, åtminstone där vi satt. En trevlig kväll.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 917madsh

Resenärer som tittade på Madame Moustache tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Madame Moustache? Berätta vad du tyckte!