“Bra mat, trevlig personal.”
Omdöme om Olssons Skafferi

Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Bra läge precis vid Maria kyrkan.
Lagom stor meny, vi var 4 st som tog in olika rätter och alla var nöjda.
Trevlig personal och bra servic.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack ACL1978

Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastiskt gott! Väldigt mysig atmosfär, italienskt namnet till trots. Jättegod pasta. Trevlig personal. Ett väldigt populärt ställe.

Datum för besöket: juli 2021
Tack KjerstinAdelMalmborg
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Vi åt båda lunchpastan Mezzaluna och blev supernöjda! Goda smaker och vällagat i all sin enkelhet. Mysigt ställe, trevlig uteservering och personal.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Cissi1988
Omdömet skrevs 25 juli 2021 från mobil enhet

Mycket god mat med italienska inslag. Duktig och kunnig personal erbjöd vårt sällskap goda viner som passade perfekt till maten. Stämningen är familjär och besöket superbra. Rekommenderar verkligen ”frutti di mare”!

Datum för besöket: november 2020
Tack matildaannieo
Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Trots att det var mycket folk fick vi snabbt ett bord på insidan med utflyttning till uteserveringen när det blev bord ledigt. Pastarätterna kunde väljas även som förrätt så vi valde Pappardelle med argentinska rödräkor och friterade svamprisottobollar att börja med. Pappardellen var fantastiskt god och jag hade gärna ätit den som varmrätt också. Som varmrätt valde vi kalventrecote med rostad potatis och grillad pata negra pluma med parmesanpolenta. Båda rätterna var väldigt goda. Till efterrätt tog vi tiramisu som smakade smaskens. Servicen var bra, hit går vi gärna tillbaka nästa gång vi besöker Helsingborg.

Datum för besöket: juli 2021
Tack ceciliakarlss0n

Resenärer som tittade på Olssons Skafferi tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Olssons Skafferi? Berätta vad du tyckte!