“En riktig pärla! ”

Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

En riktig pärla! Mitt i staden ligger denna mysiga restaurang som serverar mest italiensk mat. Denna kväll blev det tryffelmeny för mig. Det var en fin välkomponerad symfoni av maträtter med likaledes väl utvalda viner till. En osedvanligt trevlig servitris gjorde kvällen till något utöver det vanliga.

Datum för besöket: november 2020
1  Tack fitzbenedict

Mitt i city. Trevlig lokal. Bra meny med god spännvidd på rätterna - alla kan hitta något. Förträffligt att de flesta rätterna på menyn kan göras som barnportion. Alla förutsättningar finns men ändå sitter inte smakerna riktigt. Vi provade fisksoppan, tortellinin, pasta med chorizo och den grillade chistorrasen. Allt var ok - tyvärr inte mycket mer. Synd

Tack Robert T

Caramelle fylld med Karl Johan svamp och med med rejält tilltagen tryffel på toppen var en saga utan like och med ett gott toscanskt vin till. Barnens carbonara låg inte långt efter. Dovhjorten också i en klass för sig. Dessutom trevlig personal. En restaurang att varmt rekommendera. Helt enkelt utsökt mat.

Tack Sven-Erik H

Åt Pata Negra pluma (svart gris matad med ekollon) och vi delade på en flaska rödvin. Åt crème brûlée med sorbet och lakrits. Otroligt gott! Satt utomhus och med gott om utrymme. Rekommenderas varmt!

Tack henkeufc
Omdömet skrevs 18 oktober 2020 från mobil enhet

Trevligt bemötande av personal.
Kan verkligen rekommendera grillad anka till varmrätt, vällagad rätt! Vi åt carpaccio och ceviche till förrätt. Tyvärr simmade carpaccion tillslut i olivolja & smakade ingenting. Å limen tog helt över cevichen. I övrigt en mysig liten restaurang.

Tack Felicia F

Resenärer som tittade på Olssons Skafferi tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Olssons Skafferi? Berätta vad du tyckte!