“Stannade till för lunch. Mysig”
Omdöme om Olssons Skafferi

Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Stannade till för lunch. Mysig uteservering med infravärmare och markis.
Vi åt fisk och skaldjursgryta (145:-) och grillat surdegsbröd med räkröra (139:-). Bra skaldjursgryta med mycket smak och rikligt med fisk och skaldjur. Även räkröran var bra.

Tack MartSwe

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Vanligt fredagsbesök för mig och min sambo, vi beställer varsitt vitlöksbröd men får bara ett (tydligen missförstod servitrisen oss), inte hela världen såklart då vi ej hade bråttom. Vitlöksbröden var okej, inget speciellt.
Sen får vi in varsin carbonara och reagerar direkt för att portionerna va väldigt små. Köttet smakade bokstavligt som kolbitar och konsitensen densamma, själva pastan var jättegod men ”såsen” var smaklös.
Personalen var jättetrevliga och vi blev mycket bra bemötta.
Kan även nämna att sällskapet bredvid oss åt kött med potatis och det luktade otroligt gott!

Tack ZaviTrips
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Fullsatt med lagom mellanrum mellan borden.
Personalen var både trevlig och snabb.
Mycket god lunch.

Tack evabA810YY

Efter att ha turat och ätit middag tog vi oss en tur upp till tornet Kärnan, tjusig utsikt.
Nu var det nästan natten och vi drog oss mot hotellet, på vår väg slank vi in på Olssons skafferi och tog oss en liten sängfösare och det skötte flickorna galant.

Tack jansS2305SL

Vi har genom åren varit här under olika tillfällen- och med blandade omdömen. Denna gången tänkte vi att det skulle vara ett bra ställe att fira vår 30åriga bröllopsdag. Vi bokade bord och tog med vår vuxne son. Vi blev bemötta ganska avmätt med ordet grattis. Inget att hänga upp sig på tyckte vi och fick iallafall beställa in lite bubbel till att börja med samtidigt som vi fick varsin meny. Efter ett tag fick vi beställa och när jag meddelade vilken förrätt jag ville ha fick jag beskedet att den var slut. Men jag kunde få liknande med annan typ av fisk. Ok tänkte jag men kunde väl fått reda på detta tidigare. Hursomhelst så fick vi in våra förrätter och de var helt ok. Dock såg vi andra gäster som helt plötsligt fick in andra förrätter med sparris som inte var på menyn - det hade ju varit väldigt trevligt att få veta. När det var dags för huvudrätten fick jag in min halva pastarätt som skulle innehålla räkor och skaldjur. Jag hade 2 små räkor och 2 små musslor - till ett pris som ändå var runt 150sek. Vår son fick in sin carbonara som luktade gammal gris lång väg. Den var helt enkelt oätlig. Vi kallade på personalen som sa att den var helt ok men en speciell typ av gris. Ofattbart eftersom den luktade surt lång väg och gick absolut inte att äta. Hon tog bort den och frågade om han ville ha något annat - men då var hans aptit bortblåst. Vi bad därefter om notan och då var den hemska carbonaran inräknad. Jag sa till att vi absolut inte tänkte betala för denna och då bad hon om ursäkt och kom med ny nota. Tänkte att det såklart inte var hennes fel - och gav henne ändå en hundring i dricks. Jag skrev till dem om vår upplevelse och tänkte att vi skulle höra något tillbaka- men inte ett ljud. Det var trots allt en stor dag för oss som faktiskt lämnade oss med en dålig upplevelse. Vi kommer definitivt inte att gå tillbaka när det finns så många andra jättebra restauranger i Helsingborg.

Datum för besöket: maj 2020
Tack Senilia

Resenärer som tittade på Olssons Skafferi tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Olssons Skafferi? Berätta vad du tyckte!