“Super trevlig personal o ägaren”
Omdöme om Via 95

Via 95
Rankad som nr 15 av 342 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Via 95 - Helsingborgs bästa Hang out ställe? Bar, Café, Bistro, À la carte med en uteservering som är anpassad för alla väder! Vi har något för alla - från morgon till kväll. Som gäst sitter du behagligt medan du tittar ut över vårt vackra Öresund & Kronborgs Slott - utan att varken vind eller regn stör Dig som gäst. Dryck som komponeras av vår Barmäster Jonas Tungard, Fisk & Skaldjursmeny som tillagas av vår välrenommerade köksmästare Anders Martinsson med team. Café/Bistro med kaffe från Zoégas samt ett serveringsteam med Tobias Björnberg i spetsen som njuter av att få servera dig som gäst.

Super trevlig personal o ägaren har koll på läget. Från det att du kommer så känner du dig välkommen.
Utöver det så är maten utöver det vanliga.
Jag rekommenderar detta underbara ställe.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack hel_ns2018

Vi var på restaurangen den 26/9 och hade bokat bord kl 18. Det var en familjemedlem som fyllde år så vi hade tidigare ringt flera dagar innan och förbeställt förrätt samt beställt en tårta som vi fick bekräftat kunde lösas. Vi hade även bokat ett specifikt bord. När vi kom dit fanns det inget färdigt bord till oss och inte heller noterat vilket bord vi ville ha. Vi fick vänta minst 10 minuter för att få menyn och sedan kommer servitören och ska ta våran beställning. Ingen aning om att vi hade förbeställt 4 förrätter eller någon tårta dessutom! Väldigt lång väntetid mellan förrätt och huvudrätt. Slutade med att vi inte fick tårtan vi hade beställt utan någon färdigköpt blåbärspaj! Servitören bad om ursäkt och sa att vi inte skulle få betala för det. När vi kommer hem ser vi att vi har fått betala ändån. Dålig service. Blir tyvärr inget återbesök. Tråkigt då vi alltid tryckt om Via95!

Datum för besöket: september 2020
Tack Petereview456
Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

Vi var bjudna på en sommarfest på Via 95 och vi var där med jobbet för några år sedan och då var maten katastrof men denna gången var det både god mat, trevlig personal och goda drinkar.
Killen i baren var mycket trevlig och duktig på att blanda drinkar.
Fick honom att blanda en drink med ananas som blev kvällens drink och vi döpte den till Zeta.

Tack henkehenke1977
Omdömet skrevs 20 augusti 2020 från mobil enhet

Vi tog ”räkfrossan” och genomgående tyckte vi att det var ett bra val. Snabb service och ingen väntan på att faten skulle fyllas på.

Tack Anderseke
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Vi var ett sällskap på 3 personer och fick vänta 50 minuter på servering, trots påminnelse. En helt vanlig vardag. Vi såg även andra gäster uppleva detsamma. Maten var ok men inte mer. Små portioner. Musslorna var knappt ljumna. Vi fick en ursäkt men inget ”plåster på såren”.

Tack KarinI_56

Resenärer som tittade på Via 95 tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Via 95? Berätta vad du tyckte!