“Sommarfest med jobbet”
Omdöme om Via 95

Via 95
Rankad som nr 15 av 338 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Via 95 - Helsingborgs bästa Hang out ställe? Bar, Café, Bistro, À la carte med en uteservering som är anpassad för alla väder! Vi har något för alla - från morgon till kväll. Som gäst sitter du behagligt medan du tittar ut över vårt vackra Öresund & Kronborgs Slott - utan att varken vind eller regn stör Dig som gäst. Dryck som komponeras av vår Barmäster Jonas Tungard, Fisk & Skaldjursmeny som tillagas av vår välrenommerade köksmästare Anders Martinsson med team. Café/Bistro med kaffe från Zoégas samt ett serveringsteam med Tobias Björnberg i spetsen som njuter av att få servera dig som gäst.

Vi var bjudna på en sommarfest på Via 95 och vi var där med jobbet för några år sedan och då var maten katastrof men denna gången var det både god mat, trevlig personal och goda drinkar.
Killen i baren var mycket trevlig och duktig på att blanda drinkar.
Fick honom att blanda en drink med ananas som blev kvällens drink och vi döpte den till Zeta.

Tack henkehenke1977

Vi tog ”räkfrossan” och genomgående tyckte vi att det var ett bra val. Snabb service och ingen väntan på att faten skulle fyllas på.

Tack Anderseke
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Vi var ett sällskap på 3 personer och fick vänta 50 minuter på servering, trots påminnelse. En helt vanlig vardag. Vi såg även andra gäster uppleva detsamma. Maten var ok men inte mer. Små portioner. Musslorna var knappt ljumna. Vi fick en ursäkt men inget ”plåster på såren”.

Tack KarinI_56
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Var där 2 gg under en helg, servitören lyckades glömma bort min och mitt sällskaps order vid båda tillfällena.. kass mat och kass service gå över gatan och bli nöjda samt spara tid.. sista gången för mig..

Tack W902XLsimons
HenrikElger, Chef på Via 95, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2020

Nä Simon (om du nu heter så) att skriva vi har kass mat köper vi inte och inte heller att du varit 2 gånger. Desutom rekommenderar du pizza hacket över gatan. Nä, detta är ett Troll

Omdömet skrevs 9 augusti 2020

Mycket dålig service
Oengagerad personal
Fick vänta 40 minuter bara för att få beställa lunch
Arrogant servitör som inte brydde sig om mig och mitt sällskap.
Fin utsikt men äta hellre på annat ställe.
Aldrig igen

Tack Rgrgrgrgrg
HenrikElger, Ägare på Via 95, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2020

Hej - Tråkig läsning och för er information fick denna servitör inte jobbet han provjobbat. Vi har höga krav på service och mat med goda omdöme som du kan läsa om här på TripAdvisor

Resenärer som tittade på Via 95 tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Via 95? Berätta vad du tyckte!