“Mycket god pasta! Valde PASTA”
Omdöme om Via 95

Via 95
Rankad som nr 13 av 335 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Via 95 - Helsingborgs bästa Hang out ställe? Bar, Café, Bistro, À la carte med en uteservering som är anpassad för alla väder! Vi har något för alla - från morgon till kväll. Som gäst sitter du behagligt medan du tittar ut över vårt vackra Öresund & Kronborgs Slott - utan att varken vind eller regn stör Dig som gäst. Dryck som komponeras av vår Barmäster Jonas Tungard, Fisk & Skaldjursmeny som tillagas av vår välrenommerade köksmästare Anders Martinsson med team. Café/Bistro med kaffe från Zoégas samt ett serveringsteam med Tobias Björnberg i spetsen som njuter av att få servera dig som gäst.

Mycket god pasta! Valde PASTA VIA95, oxfilé, chili/vitlök, dijon/grädde, parmesan. Smakade mycket bra. Bra service och personal.

Datum för besöket: juli 2020
Tack PiaJ225

Omdömet skrevs 14 november 2019 från mobil enhet

Räkfrossa på Via 95 är super bra, goda räkor- ät hur mycket du orkar, jätte god aioli sås och färsk god bröd , de har rekommenderat jätte god vit vin till det.

Datum för besöket: november 2019
Tack D5453UEewaw
Omdömet skrevs 5 september 2019 från mobil enhet

När dottern skulle fira sin 20-årsfest bokade vi bord på Via95 istället för att hyra en lokal. Det var fantastiskt väl arrangerat med allting. Maten var väl-lagad, personalen service-minded och sällskapet fick en "privat" hörna efter maten. Alla var jättenöjda och priset blev lägre än vad det skulle kosta att bara hyra en lokal i city. :) Rekommenderas varmt.

Tack SvenssonSwedenFamily
Omdömet skrevs 28 augusti 2019

Mycket mysigt ställe med fin utsikt mot havet. God mat med utmärkt service. Vi var ett helt gäng på 16 personer men servicen flöt på fint ändå. Mycket lyhörd personal, så vi kända oss verkligen välkomna. Inga problem för oss att få sjunga lite snapsvisor heller.

Tack Madde64
Omdömet skrevs 10 augusti 2019

Bra service, god mat. Mycket trevlig miljö. Vi placerade oss utomhus med Öresund inpå knuten. Kan verkligen rekommenderas.

Tack bjolle4837
HenrikElger, Chef på Via 95, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2019

Hej Bjolle,

Tack för att du rekommendera oss och för ditt fina omdöme.

Vänligen,
Henrik Elger med Personal!

Resenärer som tittade på Via 95 tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Via 95? Berätta vad du tyckte!