Tripadvisor

“Otrolig utsikt”
Omdöme om Via 95

Via 95
Rankad som nr 12 av 332 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Via 95 - Helsingborgs bästa Hang out ställe? Bar, Café, Bistro, À la carte med en uteservering som är anpassad för alla väder! Vi har något för alla - från morgon till kväll. Som gäst sitter du behagligt medan du tittar ut över vårt vackra Öresund & Kronborgs Slott - utan att varken vind eller regn stör Dig som gäst. Dryck som komponeras av vår Barmäster Jonas Tungard, Fisk & Skaldjursmeny som tillagas av vår välrenommerade köksmästare Anders Martinsson med team. Café/Bistro med kaffe från Zoégas samt ett serveringsteam med Tobias Björnberg i spetsen som njuter av att få servera dig som gäst.
Omdömet skrevs 10 augusti 2019

Bra service, god mat. Mycket trevlig miljö. Vi placerade oss utomhus med Öresund inpå knuten. Kan verkligen rekommenderas.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack bjolle4837
HenrikElger, Chef på Via 95, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2019

Hej Bjolle,

Tack för att du rekommendera oss och för ditt fina omdöme.

Vänligen,
Henrik Elger med Personal!

Omdömet skrevs 4 augusti 2019 från mobil enhet

Förra året var vi på samma ställe och fick ett riktigt magplask till upplevelse, tänkte att man skulle ge det en chans till. MEN tyvärr var servicen lika dålig( väntade säkert 2 h på mat trots att hela sällskapet hade förbeställt) och flera av rätterna smaklösa, kassa råvaror ( varm / ljummen Carpaccio känns sådär) och halvrå kyckling i Caesarsallad, ingen kompensation trots påpekade problem. Nä bättre borde ni kunna med så fint läge på restaurang. Välj annat ställe för bättre upplevelse..

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Mikaela R
HenrikElger, Chef på Via 95, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2019

Precis som då när du skrev och precis som nu finns varken någon som föreställt skaldjursfat och ingen förbeställning på mat denna gång heller. Halvrå kyckling är en omöjlighet att servera för vår del bland all annan osanning du skriver. Nä, dessa Troll känner vi igen.

Omdömet skrevs 20 juli 2019 från mobil enhet

Enkel och bra meny för lunch. Vi tog lite olika rätter och alla var nöjda. Man sitter med riktigt bra utsikt.

Tack ricmol2018
HenrikElger, Chef på Via 95, svarade på det här omdömetSvarade 22 juli 2019

Tack för att ni tog er tid att skriva om oss på TripAdvisor - Vi uppskattar detta och hjärtligt välkomna åter!

Omdömet skrevs 19 juli 2019

Vi blev överraskade av våra vänner, som hade bokat bord här för oss ihop med dem.
Vi hade kollat på olika restauranger dit vi ville gå, för att äta och ha en trevlig kväll.
Vilken god mat vi fick. Helt underbar service och trevliga skratt hela kvällen. Jag och mitt sällskap kan verkligen rekommendera denna restaurangen. Vi kommer gärna tillbaka hit fler gånger

Tack Mia H

Hej Mia,

Tack för att ni tog er tid att skriva om oss på TripAdvisor: Ni är så varmt välkomna igen!

Henrik

Omdömet skrevs 11 juli 2019 från mobil enhet

Väligt trevlig strandrestaurant som har en lite "finare" profil. Vi trovdes väldigt bra och njöt av räkfrossa och en bra caesarsallad.

Det går att sitta både inne och ute.

Fri Wi-Fi.

Tack TommyP532

Hej Tommy!

Tack för att ni tog er tid att skriva om oss på TripAdvisor - Det värmer både mig och personal!

Henrik

Resenärer som tittade på Via 95 tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Via 95? Berätta vad du tyckte!