“Trevlig överraskning”
Omdöme om Bara Vara

Bara Vara
Rankad som nr 33 av 331 Restauranger i Helsingborg
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Vi besökte Helsingborg i Juli och bodde på hotellet rakt över gatan. Eftersom vi var hungriga och inte orkade leta blev det så att vi gick direkt in på denna restaurang. Det var fredag tidig kväll och ganska fullsatt. Ändå blev vi väl mottagna och visade till ett bord. En proffsig servitör rekommenderade drink, mat och vin och vi var jättenöjda. Ett levande ställe som kanske kan upplevas som stojigt om man är känslig och kommer när det är fullsatt men vi gillade det! Tack

Datum för besöket: juli 2020
Tack acfi

Omdömet skrevs 27 september 2020 från mobil enhet

Skulle äta med vår mor som hör lite dåligt och vi bad att få ett avsidigt bord. Det ordnades och vi fick perfekt service. Hade inga högre förväntningar på maten men vi tog lamm och det var riktigt bra. Kan verkligen rekommendera det här stället

Datum för besöket: september 2020
Tack Johan L
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Helt oroligt illa! Skenet bedrar, då dom verkligen lyckats med inredningen. Fick totalt vänta 1 timme och 30 min innan vi ens fick in DRYCK och tillslut maten.
Är laktosintolerant så är mycket väl medveten om att jag inte kan äta allt på menyn men när serveringspersonalen inte ens vet vad jag kan äta utan jag får in en köttbit med någon svamp som dekoration samt lite majonnäs med 0 tillbehör, då är det illa.
Min vännina valde skaldjurpasta med musslor, kräftor, räkor osv (plural) hon fick en liten mussla gömd i pastan.
Kan tyvärr inte rekommendera denna restaurangen.

Datum för besöket: juli 2020
Tack malin234
Omdömet skrevs 12 januari 2020

Vi kände inte till stället sedan tidigare så bokningen var en ren chansning som visade sig bli en ren fullträff. Vi åt en otroligt bra och välkomponerad 4-rätters meny och fick fin hjälp att välja ett rödvin som passade till samtliga rätter. Servitrisen var en av de bästa jag stött på länge. Trevlig attityd och en perfekt timing för att få måltiden att flyta i ett behagligt tempo utan att vare sig stressa eller få vänta för länge på maten. Mycket trevlig lokal dessutom. Denna restaurang kan starkt rekommenderas.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Michael G
Omdömet skrevs 1 november 2019 från mobil enhet

Bara vara är alltid bra, fast nu har dem höjt nivån till fantastisk!
Bästa maten i Helsingborg för tillfället.
Tog deras 4 rätters meny och allt överträffade förväntningarna!
Superbra!

Datum för besöket: november 2019
1  Tack gitteq

Resenärer som tittade på Bara Vara tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Bara Vara? Berätta vad du tyckte!