“Riktigt mysigt”
Omdöme om Bara Vara

Bara Vara
Rankad som nr 29 av 334 Restauranger i Helsingborg
Omdömet skrevs 7 april 2018 från mobil enhet

Bara Vara är ett bra ställe för god mat och dryck. Välbesökt och alltid lika bra stämning och service.

Datum för besöket: april 2018
Tack Jonesolvik

Omdömet skrevs 10 december 2017

Vi hade bokat för ca 30 personer från arbetet. Maten var förbeställd, röding och älg. När vi kom var lokalen överfylld och vi fick tränga oss in. Ingen verkade ta hand om oss som kom på slutet. Till sist hittade vi ett bord som var ledigt. Vi satt alla åtskilda och det var svårt att samtala med mer än bordsgrannen p.g.a. den mycket höga ljudvolymen i lokalen. Ljudet kom från gästerna som stod vid den överfulla bardisken och som pratade/skrek till varandra för att överhuvud taget kunna kommunicera i den ljudliga miljön. Dessutom spelades det bakgrundsmusik med hög volym som också ökade på bullereffekten. Bullermätaren visade stadigt på 85-90dB!
Ganska omgående när vi kom sattes en vinflaska på bordet. Sedan fick vi vänta en timma innan maten serverades. Vissa fick då ljummen/kall mat. Visserligen smakade rätterna ganska bra men tillbehören grönsaker, potatismos och pommes (som var nästan kalla) kom in när vi nästan ätit upp fisk/kött-portionerna eftersom vi alla var ordentligt hungriga.
Efter detta serverades crème Brulee som god. Chefen missade dock denna pga att han var tvungen att gå tidigare och att man inte hann med att servera.
Personalen verkade stressad när de försökte tränga sig genom den överfyllda lokalen.
Sammanfattningsvis hade vi väntat oss mycket bättre omhändertagande, mat och miljö på en av stans bättre restauranger. De verkade inte kunna hantera denna mängd av gäster eller också hade man tagit in för många gäster denna kväll?!

Datum för besöket: december 2017
Tack Leif N
Omdömet skrevs 2 oktober 2017 från mobil enhet

Vi var ett tjejgäng på 5 personer, AW. Sämsta servering jag någonsin haft. Det tog väldig tid att få in maten och det var trots det ingen höjdare. Vi blev inte tillfrågade om vi ville ha mer dricka eller kaffe. Vi fick själv fråga. Vid betalning tog de betalt av oss med ett glas vin, 4 betalade AW pris. Väninnan fick betala fullt, han påstod att han inte visste vad vi drack? Vi satt tillsammans och jag betalade efter henne. Vi drack alla rött vin. Se upp med er betalning, kontrollera kvittot.
Nej verkligen inget att rekommendera. Trodde att man kunde sköta det bättre. Stället är annars ok men det finns bättre.
Väninnan fick efter en del tjafs tillbaka 50kr.. men inte oss som kunder fler ggr..

Datum för besöket: september 2017
2  Tack DivaSweden
Omdömet skrevs 17 juni 2017 från mobil enhet

Klev in spontant och valde skaldjursrisotton. Elegant, trevlig. Fin smak. Relativt hög prisklass på den, men kvalité kostar. Rekommenderas. Väldigt bra dryckesutbud dessutom och trevlig personal.

Datum för besöket: juni 2017
Tack RickardCharles
Omdömet skrevs 17 juni 2017 från mobil enhet

Bara Vara hade valt att enbart ha öppet mellan 17-19 för MatNattens gäster, blev trångt och köer men trevlig personal redde ut det hela.
Vi serverades en mycket god carpaccio! Hit återvänder för att testa deras a la carte en kväll.

Datum för besöket: juni 2017
Tack RHOLMO

Resenärer som tittade på Bara Vara tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Bara Vara? Berätta vad du tyckte!