“Familjär Känsla”
Omdöme om La Petite, Restaurant Francais - STÄNGD

La Petite, Restaurant Francais
Beskrivning: Varmt välkommen till ditt franska vardagsrum. Det är något speciellt med det franska köket som kan förföra de mest bittra av matkritiker. Fransk mat är rustik, ärlig och fantastiskt god i sin enkelhet. På La Petite är det just det enkla och ärliga som står i centrum. Vi väljer våra råvaror noga och serverar vällagad fransk mat utan krångel – och till ett pris som passar alla. Kom in och njut av vällagad mat i en skön fransk miljö. Här får du alltid ett ärligt och varmt bemötande. Och du är alltid välkommen, oavsett tillfälle. Bienvenue!
Omdömet skrevs 17 maj 2017

Här har vi provat dom flesta rätterna med gott resultat.
Helsingborgs bästa Creme Brülle.
Björn med personal tar väl hand om er

Tack Per P

Omdömet skrevs 13 maj 2017 från mobil enhet

Första gången här efter att vi läst recension på TripAdvisor allt motsvarade förväntningarna verkligen bra service och maten var suveränt god. En restaurang som vi kommer tillbaka till.

Tack valjeson
Omdömet skrevs 3 maj 2017

Trevlig personal, bra service. Har ätit både kött och fisk och det fanns inget att klaga på där. Priserna är också helt ok så hit går jag igen.

Tack bmunter2017
Omdömet skrevs 18 april 2017

Vi hade höga förväntningar inför detta besök , men vi misstog oss rejält .
Maten som serverades var smakfattig , trist och dåligt upplagd på en kall tallrik.
Alla rätterna var i dåligt skick , detta på pekades för servitören som inte tog till sig detta .
Min enda tanke är att kocken hade en dålig dag för detta var inte bra , finns bättre ställen att gå på i Helsingborg och äta god mat.

Tack Strands66
Omdömet skrevs 10 april 2017

Nu har La Petite hittat formen igen efter ägarskiftet och serverar vällagad och kul mat - en dagens husman för 150 kronor som serveras från kl 17 måndag till torsdag - alltid gott och bra råvaror. Trevlig vinlista - inte så mycket Frankrike så priserna kan hållas nere lite. Kunnig och trevlig betjäning. Bra a la carte också - allt känns prisvärt.

Tack Stefan H

Resenärer som tittade på La Petite, Restaurant Francais tittade också på