“Smakfattigt och trist”
Omdöme om La Petite, Restaurant Francais - STÄNGD

La Petite, Restaurant Francais
Beskrivning: Varmt välkommen till ditt franska vardagsrum. Det är något speciellt med det franska köket som kan förföra de mest bittra av matkritiker. Fransk mat är rustik, ärlig och fantastiskt god i sin enkelhet. På La Petite är det just det enkla och ärliga som står i centrum. Vi väljer våra råvaror noga och serverar vällagad fransk mat utan krångel – och till ett pris som passar alla. Kom in och njut av vällagad mat i en skön fransk miljö. Här får du alltid ett ärligt och varmt bemötande. Och du är alltid välkommen, oavsett tillfälle. Bienvenue!
Omdömet skrevs 18 april 2017

Vi hade höga förväntningar inför detta besök , men vi misstog oss rejält .
Maten som serverades var smakfattig , trist och dåligt upplagd på en kall tallrik.
Alla rätterna var i dåligt skick , detta på pekades för servitören som inte tog till sig detta .
Min enda tanke är att kocken hade en dålig dag för detta var inte bra , finns bättre ställen att gå på i Helsingborg och äta god mat.

Tack Strands66

Omdömet skrevs 10 april 2017

Nu har La Petite hittat formen igen efter ägarskiftet och serverar vällagad och kul mat - en dagens husman för 150 kronor som serveras från kl 17 måndag till torsdag - alltid gott och bra råvaror. Trevlig vinlista - inte så mycket Frankrike så priserna kan hållas nere lite. Kunnig och trevlig betjäning. Bra a la carte också - allt känns prisvärt.

Tack Stefan H
Omdömet skrevs 4 april 2017

Mycket trevlig och hög service, trivsam atmosfär och fantastisk gott och rikligt med mat.
Vi hade inte bokat bord, restaurangen var fullsatt möttes efter ett trevligt bemötande och kort väntan var bordet ordnat. De hade mycket att göra så lite väntan men det var det värt trevligt service och mycket god mat. Prisvärt!

Tack Carola1234562015
Omdömet skrevs 4 april 2017

Jag beställde in oxkind till förrätt, vår kunniga och trevliga servitör blandade en välkomponerad drink till detta. Huvudrätten både smakade gott och såg fin ut, även här hjälpte servitören till att välja ett passande vin. Desserten (chokladterrin) var spännande och alldeles lagom till mängden. Sammantaget var alla i sällskapet mycket nöjda och min födelsedagsmiddag blev bättre än vad jag hade hoppas. TACK för detta La Petite :) Vi kommer definitivt tillbaka.

Tack Kristinlfeb
Omdömet skrevs 17 mars 2017 från mobil enhet

Lokalen i två avdelningar är mycket trevlig. Det går absolut att låtsas att man sitter på en bistro i Paris. Maten var väldigt god, såväl varmrätt som dessert. Vänlig och glad personal, men något vimsigt och ineffektivt i servicen.

Tack Stephan C

Resenärer som tittade på La Petite, Restaurant Francais tittade också på