“Fantastiskt”
Omdöme om La Petite, Restaurant Francais - STÄNGD

La Petite, Restaurant Francais
Beskrivning: Varmt välkommen till ditt franska vardagsrum. Det är något speciellt med det franska köket som kan förföra de mest bittra av matkritiker. Fransk mat är rustik, ärlig och fantastiskt god i sin enkelhet. På La Petite är det just det enkla och ärliga som står i centrum. Vi väljer våra råvaror noga och serverar vällagad fransk mat utan krångel – och till ett pris som passar alla. Kom in och njut av vällagad mat i en skön fransk miljö. Här får du alltid ett ärligt och varmt bemötande. Och du är alltid välkommen, oavsett tillfälle. Bienvenue!
Omdömet skrevs 4 april 2017

Jag beställde in oxkind till förrätt, vår kunniga och trevliga servitör blandade en välkomponerad drink till detta. Huvudrätten både smakade gott och såg fin ut, även här hjälpte servitören till att välja ett passande vin. Desserten (chokladterrin) var spännande och alldeles lagom till mängden. Sammantaget var alla i sällskapet mycket nöjda och min födelsedagsmiddag blev bättre än vad jag hade hoppas. TACK för detta La Petite :) Vi kommer definitivt tillbaka.

Tack Kristinlfeb

Omdömet skrevs 17 mars 2017 från mobil enhet

Lokalen i två avdelningar är mycket trevlig. Det går absolut att låtsas att man sitter på en bistro i Paris. Maten var väldigt god, såväl varmrätt som dessert. Vänlig och glad personal, men något vimsigt och ineffektivt i servicen.

Tack Stephan C
Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Helt outstanding service! Ett tips är att prova escargot & ett glas Chablis! Mysig miljö och underbar atmosfär.

Tack MariaDaNa
Omdömet skrevs 27 februari 2017

Regnig lördagskväll i Helsingborg. Två turister, min sambo och jag, vi hade inte förbokat något bord. När vi kom till Le Bistro, blev vi väl emottagna, och fick ett bord mitt emot baren. Vi blev rekommenderade ankan och ett vin till detta, min sambo tog entrecote och vi måste säga att båda rätterna var utmärkta och killarna som jobbade denna kväll var otroligt trevliga. Vi förstod att de hade jättemycket att göra denna kväll, och att det dröjde lite med desserterna gjorde absolut ingenting. Man blir glad när man besöker denna bistro. Lokalerna är trevliga och andas lite mix 70 tal och förstås fransk bistro. När jag kommer till Helsingborg nästa gång, så blir ett besök på restaurangen en självklarhet.

Tack Christer797
Omdömet skrevs 20 februari 2017 från mobil enhet

Premiär för dagens rätt på La Petite. Måndagsrätten: 2 st 100 g Hamburgare på högrev med ägg (parisienne), pommes och en dressing på saffran som smakade gudomligt. Karamelliserad lök och kraftfullt rökt sidfläsk ger en underbar brytning. Mysig miljö och trevlig, kunnig och hjälpsam personal förstärkte upplevelsen.

Tack Hans F

Resenärer som tittade på La Petite, Restaurant Francais tittade också på