“Förväntade mig mer!”
Omdöme om La Petite, Restaurant Francais - STÄNGD

La Petite, Restaurant Francais
Beskrivning: Varmt välkommen till ditt franska vardagsrum. Det är något speciellt med det franska köket som kan förföra de mest bittra av matkritiker. Fransk mat är rustik, ärlig och fantastiskt god i sin enkelhet. På La Petite är det just det enkla och ärliga som står i centrum. Vi väljer våra råvaror noga och serverar vällagad fransk mat utan krångel – och till ett pris som passar alla. Kom in och njut av vällagad mat i en skön fransk miljö. Här får du alltid ett ärligt och varmt bemötande. Och du är alltid välkommen, oavsett tillfälle. Bienvenue!
Omdömet skrevs 3 september 2015

Fin stämning. Gillade inte varmrätterna så jag valde att omvandla en förrätt (Havskräftor) till varmrätt då servitören sa att jag kan få den större portion och betala mer. Tyckte den fortfarande var så liten jag inte blev mätt alls trots en massa bröst till. Havskräftorna var väldigt små. Servitören gjorde sitt bästa men ändå förvirrad och viste inte vem som beställd vad trots att vårt bord (10 personer) var det enda på stället. De andra i sällskapet var väldigt nöjda med sin mat.

Tack kasewa2016

Omdömet skrevs 3 augusti 2015 från mobil enhet

Underbar kväll med mycket god o vällagad mat! Inga problem att påverka meny. Bra förslag på vin till maten. Och trevlig personal med hög service nivå. Kommer gärna tillbaka.

1  Tack Bo N
Omdömet skrevs 2 augusti 2015

Härlig service och väldigt tillmötesgående gällande barnvagnar!

Vi åt lite olika rätter i sällskapet och servitrisen var väldigt ärlig gällande storleken på rätterna och gjorde att vi beställde rätt mängd mat! Riktigt bra! Rekommenderas verkligen om ni är i Helsingborg.

Tack 626christofferb
Omdömet skrevs 22 juni 2015

Många gånger har man varit här för 15 - 20 år sedan, var här nu för första gången på länge.. och det är klart en del har ändrats men jag tycket jag kände igen mig, bra meny men hyfsade priser. Service ok samt mat.. kunde sakna lite mera av den gamla eleganta stilen...

Tack JHE
Omdömet skrevs 1 juni 2015

Franska delikatesser i centrala Helsingborg. Utifrån ser inte restaurangen ut att vara mycket för världen.. Men inuti förvandlas den till en riktig fransk restaurang där man helt klart kommer i rätt stämning för att äta grodlår och escargot.

1  Tack MrWaltner

Resenärer som tittade på La Petite, Restaurant Francais tittade också på