“Examensfirande”

Gastro Restaurang
Rankad som nr 17 av 331 Restauranger i Helsingborg
Kök: Europeiskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Beskrivning: Gastro grundades 1998 och har i många år varit rankad som en av Sveriges främsta restauranger. Köket har en internationell inriktning med skandinaviska influenser och en förkärlek för nordvästskånska råvaror.

Väldigt trevlig personal och väldigt god mat. Tycker dock att det är väldigt lite mat för priset man betalar! Annars supernöjd med allt! Tortellinin var 10/10

Tack Hamburgartjejen19

Omdömet skrevs 23 maj 2020 från mobil enhet

Gastro i Helsingborg

Man kan äta mat och man kan vara med om en upplevelse.
Att äta sig mätt kommer aldrig vara värt 5000kr

Men är du intresserad av mat och vin i kombination är Gastro absolut världsklass.

Bredvid, och utan inbördes ranking, är Gastro på samma planet som Sture i Malmö, MUU i Porto och Aubergine i Kapstaden den bästa mat och vinupplevelsen jag och Emma Baggio Book haft.

Sommelie Kristoffer är fantastiskt och en del av upplevelsen. Alla rätt!

Tack halsogurun
Omdömet skrevs 23 maj 2020 från mobil enhet

Finns inget annat att säga! Stället levererar perfekt mat, perfekt service med fantastisk sommelier.
Its a must do!!!!!!
Smakar det, så kostar det! Lätt värt det.

Tack barajagkan
Omdömet skrevs 26 januari 2020

En ljuvlig 3 rätters middag i goda vänners sällskap! Maten var stilrent upplagt och smakerna gifte sig som i en symfoni. Därtill en bra komponerad vinlista med enkla val av det rätt passande vinet fick oss alla att njuta extra mycket i en härlig restaurangmiljö. Michelinstjärnan väntar bakom dörren!!!

Datum för besöket: januari 2020
1  Tack AndersBjorklundYstad
0Katarina, Ägare på Gastro Restaurang, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2020

Anders! Tusen tack för ert besök och för att du tar dig tiden att skriva ett såhär trevligt omdöme om oss!
Helt underbart att läsa! Det är för stunder som dessa som vi arbetar med vad vi gör.
Hoppas verkligen att du kommer tillbaka snart igen =)

Omdömet skrevs 18 januari 2020 från mobil enhet

Trerättersmiddag med dricka. Förrätt helt ok, Sjötungan till huvudrätt är illa tillagad, torr och gnisslar som grillad Halloumi i munnen dessutom med ben i, beställer 2 ostar till efterrätt och får bara 1 av dem jag faktiskt beställde. Kypare som inte pratar ett ord svenska. Betalar man 300 kr för en förrätt och 400 kr för en huvudrätt så måste kvaliteten vara bättre. Välj annan restaurang är mitt förslag

Datum för besöket: januari 2020
Tack David A
333perd, Ägare på Gastro Restaurang, svarade på det här omdömetSvarade 21 januari 2020

Hej David trevligt att förrätten var till belåtenhet, tråkigt däremot att varmrätten inte föll Dig i smaken, vi tar till oss av dessa synpunkter, att vår italienska servitör pratar engelska är ett faktum, men han pluggar svenska!

Hoppas trots allt få se Dig som gäst i framtiden!

Med vänlig hälsning
Per Dahlberg

Resenärer som tittade på Gastro Restaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Gastro Restaurang? Berätta vad du tyckte!