Tripadvisor
Publicera
Inkorg

“Trevlig middag på utsidan”
Omdöme om Gastro Restaurang

Gastro Restaurang
Rankad som nr 17 av 332 Restauranger i Helsingborg
Kök: Europeiskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Beskrivning: Gastro grundades 1998 och har i många år varit rankad som en av Sveriges främsta restauranger. Köket har en internationell inriktning med skandinaviska influenser och en förkärlek för nordvästskånska råvaror.
Omdömet skrevs 3 augusti 2019 från mobil enhet

När vi var i stan passade vi på att äta middag här. Vi valde att sitta ute så det var fint väder. Visserligen något bullrigt från gatan men det var helt ok. Servitören var vänlig och såg hela tiden att vi fick bra service. Två i sällskapet valde hamburgare och en valde ryggbiff. Medan vi väntade fick vi bröd bakat på surdeg tillsammans med smör. Dock väldigt lite smör så vi fick be om ytterligare så det räckte bara till två av oss. Hamburgaren hade bara dressingen på ena sidan men var i övrigt god. Bra råvaror. Ryggbiffen hade behövt lite mer kryddning men var i övrigt bra tillagat. På det hela så är vi mycket nöjda

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack MrJohannesx

Omdömet skrevs 2 juli 2019

Maten och servicen på detta ställe är suverän. Maten serverades med hög kvalitet på råvaror, med lite överraskande inslag - därtill dryck som matchade maten på ett väldigt bra sätt ; suveränt !!!

Datum för besöket: juni 2019
Tack pappis123
Omdömet skrevs 23 juni 2019 från mobil enhet

Har nu besökt denna restaurang två gånger nyligen och båda gångerna varit mycket nöjd med maten som är god, inspirerad och med råvaror som håller hög nivå. Vinlistan är intressant och varierad vilket är ett plus. Servicen är vänlig och kunnig.

Datum för besöket: maj 2019
Tack Mromedahl
Omdömet skrevs 9 juni 2019

Hösten 2018 besökte mitt sällskap Gastro för att äta och dricka. En tisdag bokade vi och kom till en relativt lugn restaurang med få gäster. Vi blev satta till bords av "hovmästaren" som tog dryckesbeställning och lämnade menyer till oss. So far so good. Now, det är ju ingen hemlighet att Gastro är modell dyrare, vilket vi var väl medvetna om innan besöket, men att menyn skulle vara så tunn var oväntat. Ett par alternativ på menyn lät ärligt talat ganska "osmakliga" (när vi frågade om "Minestronesåsen" fick vi förklarat att det är som soppan, fast i såsform). Flashback till skolans minestronesoppa och NEJ tack till detta alternativ.

När vi fick vår dricka presenterade hovmästaren även alternativet Wagyu-biff och lite stöddigt frågade om vi visste vad det var. Ja, det vet vi... För BNPn av ett litet afrikanskt land fick man denna troligtvis minimala bit importerade köttbit så vi tackade nej då vi redan ätit det färskt i sitt hemland. Beställningar lades och knappt 90 minuter senare kom maten. Svagt, då restaurangen var långt ifrån full. Innan dess fick vi också någon typ av apéritif som ej presenterades av den stackars skotträdda servitrisen som inte visste vad det var, och påfyllning av dricka var inget de var intresserade av att ge oss heller.

Det var fullt ös i köket medans vi väntade, såg vi genom glasrutorna in till det öppna köket. Trevligt med insyn i deras arbete! Synd dock att jag sett renare glasrutor på gatukök i Mexiko än dessa rutor med utsmetade spår av försök till rengöring, hoppas jag.. Maten var på sin höjd medioker. Smaklös, fantasilös, tråkig. Kändes som dyr husmanskost. Vi beställde alla olika och visst var köttet väl och rätt tillagat, men det utgår jag från att man lyckas med på 90 minuter. Primörerna var slabbiga och såsen kändes som brunsås från en Poutine. Inget var värt de 399 or so kronor vi skulle betala. Pinsamt. Personalen var ointresserade av att fråga om det smakade bra, fylla på vatten eller ta beställningar på mer dryck. Vi avrundade kvällen med en söt efterrätt, även den orimligt dyr och kunde lätt matchats av MAX eller motsvarande. Antar man betalar för.... ja, vad?!

Helt klart en skrattretande upplevelse att äta här. Inget ställe jag skulle rekomendera för någon, vilket är synd då jag hört gott om det, innan de flyttade. Don't believe the hype, undvik! Ni kan få två kvällar på en mycket bättre restaurang för priset av en varmrätt på Gastro.

Datum för besöket: november 2018
6  Tack rasmatazzz
Omdömet skrevs 1 juni 2019 från mobil enhet

Har besökt denna restaurang flera gånger och alltid positivt överraskad. Otroligt hög kvalitet på råvaror och tillagning. Troligen en av Sveriges absolut bästa restauranger!

Datum för besöket: juni 2019
2  Tack fluffyduck67

Resenärer som tittade på Gastro Restaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Gastro Restaurang? Berätta vad du tyckte!