“Stammisar med karaktär”

Thaikrogen
Rankad som nr 173 av 335 Restauranger i Helsingborg
Kök: Thailändskt
Omdömet skrevs 1 februari 2020

Vi åt på Thaikrogen för första och sista gången i fredags kväll. När vi kom in luktade det skarpt av blöt hund men det fanns ingen hund i lokalen. Lokalen var genomgående ganska dåligt städad och det var stora träskivor fastskruvade för fönsterna. Vi åt kyckling med jordnötssås men precis som med lokalen fanns det mer att önska ang maten. Kycklingen hade en tydlig smak av skaldjur och riset var nästan grötigt.

Vi hade oturen att få ett bord nära baren där stammisarna hänger. Dom var tydligt förfriskade och förde livliga diskussioner om flyktingar, assimilering, smör samt bojkottning av Arla mejerier.

Om du känner att du vill dricka dig mosig och diskutera mejeri är detta stället för dig, annars gör du rätt i att gå någon annan stans.

Datum för besöket: februari 2020
2  Tack 951martinp

Omdömet skrevs 28 september 2019 från mobil enhet

Snabb, bra service och prisvärd mat.
Familjär stämning med möjlighet att sitta ute om vädret tillåter.

Datum för besöket: september 2019
Tack Janne-hbg
Omdömet skrevs 13 augusti 2019 från mobil enhet

Sugna på Thaimat och hade vägen förbi Ringstorps Centrum.
Bestämde oss för:
Nr 1 (45kr): Vårrullar, läckert frasiga.
Nr 7 (99kr): Kycklingfilé med curry, kokosmjölk mm. Bra hetta, god smak, kycklingen lite gummiaktig.
Nr 14 (99kr): Wokad ryggbiff. Kryddigt, god smak.
Nr 27 (99kr): Wokad fläskfärs. Koriander mm gav en mild, god och lite annorlunda smak. Lite smuligt torr.
Vi var tre som åt, kunde räckt till en (kanske två) till.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack RHOLMO
Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Har bara tagit take away men då är servicen och maten riktigt bra. Sitter ofta ett gäng stamgäster i baren. Någon gång när vi var där och hämtade mat var det ganska livat vilket kanske kan upplevas som störande om man sitter där och äter.

Men restaurangen är grym!

Datum för besöket: oktober 2017
Tack myriz
Omdömet skrevs 24 september 2016 från mobil enhet

Brukar hämta mat från Thaikrogen, alltid fräsch och vällagad mat! Alltid trevlig service! Deras hemlagade vårrullar på sommarmenyn är fantastiska!

Datum för besöket: september 2016
Tack josefinjungbeck

Resenärer som tittade på Thaikrogen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Thaikrogen? Berätta vad du tyckte!