“Bra mat med bra läge vid havet ”
Omdöme om Roy's Mat & Bar

Roy's Mat & Bar
Boka bord
tors 9/7
20:00
Rankad som nr 23 av 332 Restauranger i Helsingborg
Omdömet skrevs 25 maj 2020 från mobil enhet

God mat och bra service med trevlig personal. Vi åt pilgrimsmusslor till förrätt, smakade bra men kunde varit lite mer sting i rätten. Bergtungan smakade däremot alldeles förträffligt. En trevlig
restaurang med bra service och god mat som vi gärna besöker när vi kommer till Helsingborg.

Datum för besöket: maj 2020
Tack bosseb152

Omdömet skrevs 3 maj 2020 från mobil enhet

Köpte med varsin landgång.. Jättegod och med rejält av lax, räkor mm. Passade också på att köpa med en lunchlåda till dagen efter.

Datum för besöket: maj 2020
Tack 853Mimmi
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

På genomresa och stannde till på Roys för att äta lunch. Mysig, hemtrevlig lokal (behaglig ljudnivå) med fin salladsbuffé och bubbelvatten i olika smaker. Varierande lunchmeny för ca 125 kr. Smörstekt torskrygg med räksås 10 poäng av 10 möjliga! Sällskapet tog även in Wallenbergare och Ostfylld schnitzel. Högsta betyg! Jättetrevlig personal! Kommer gärna åter!⭐⭐⭐⭐⭐

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack Snuddan
Omdömet skrevs 3 december 2019

Hört man skall undvika kött men att fisken är ok. Beställde flundra av en sanslöst dryg servitris (facebook girl...). Fisken gick väl att att äta (potatisen var inte kokt.). Ölen och Jägern var god.

Datum för besöket: december 2019
Tack OnAir418993
Omdömet skrevs 2 december 2019

Vänligt och uppmärksamt välkomnande när man kliver in från kylan utanför. Här är det mysigt inte bara på sommaren utan även i vintermörkret. Det finns kött på menyn, men hit går man för att äta fisk! Jag valde chili- och vitlöksmarinerade gambas på en bädd av friterade tomater. Vackert och så gott! Därefter blev det en fantastisk bit hälleflundra i dill- och citronsås! Oj, så mätta vi blev! Det fanns inte plats för efterrätt, så det blev en ångande het Irish Coffee i stället. Perfekt! Nu klarade vi kylan utanför!

Datum för besöket: november 2019
Tack gunw

Resenärer som tittade på Roy's Mat & Bar tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Roy's Mat & Bar? Berätta vad du tyckte!