“Väldigt bra Italiensk restaurang”
Omdöme om Brentegani's

Brentegani's
Rankad som nr 33 av 334 Restauranger i Helsingborg
Kök: Italienskt

Trots att vi själva inte varit ännu på en helitaliensk afton / middag i Italien så tror jag att detta ör så nära man komma. Atmosfären, gemytet MATEN, Vinerna, allt är genuint. Att sedan värdskapet också är på topp behövs knappast nämnas.
Detta var vårt tredje besök och garanterat inte det sista.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Mankepe

Omdömet skrevs 27 september 2020 från mobil enhet

En regnig fredagskväll i september som fick lite guldkant .
Vi firade en vän med ”fredagsmys” på Brenteganis.
Familjär och personlig service.
De tre - amuse bouche - är egentligen det mest spännande av menyn. Välsmakande, kreativa smakbitar som matchar ett glas bubblor perfekt. En perfekt start.
Sen följer tre väl balanserade italienska rätter.
Vinpaketet till dessa rätter är goda italienare från små väl valda producenter. Den avslutande supertoscanaren med bordeauxblandning var en riktig höjdare.

Alla nöjda med det vi njutit av i glas och på fat .
Det är ju så det ska va !

Datum för besöket: september 2020
1  Tack bertil2016
Omdömet skrevs 21 september 2020 från mobil enhet

Fantastisk mat och dryck!
Temakväll Marche
Man förflyttas tillbaka till underbara Italien.
Asta gör allt för att man ska trivas och presenterar maten med inlevelse! Claus står för tillagning av denna fantastiska mat!
Vi är så nöjda, allt är så välsmakande och vällagat! Super!

Datum för besöket: september 2020
Tack agnetaselleus
Omdömet skrevs 13 juli 2020

Kanonställe! maten är väldigt bra! Dom gör det verkligen med hjärtat! Trevlig personal. ligger lite udda för folk som inte känner till området. Men verkligen värt ett besök.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Mjolf
Omdömet skrevs 2 juli 2020 från mobil enhet

Vi firade en god vän . Fick ett eget fint dukat bord i eget rum. Bra i dessa coronatider.
Drink ute , italienska goda bubblor.
Fyra rätters fredagsmeny. Lite extra före.
Goda viner i vinpaketet. Italienska av hög kvalitet.
Fräscht och gott på faten .
Personlig och trevlig service.
Ett ställe att återvända till ? Absolut

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack bertil2016

Resenärer som tittade på Brentegani's tittade också på

Helsingör, Helsingoer Municipality

Helsingborg, Skåne län

Besökt Brentegani's? Berätta vad du tyckte!