“Öppet i samband med konstrunda ”
Omdöme om Brentegani's

Brentegani's
Rankad som nr 75 av 333 Restauranger i Helsingborg
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Cyklade förbi och stannade för att titta på konst. Vilket ställe - som att hamna i Italien (intrycket förstärktes av de vackra målningarna). Väldigt trevlig personal och helt fantastisk mat. Vi åt lax med sparris för 140 kr. Den var utmärkt och bättre än mycket mat som kostat det dubbla. Hit återvänder vi gärna.

Datum för besöket: mars 2018
Tack Andebark

Omdömet skrevs 4 december 2017

Underbart god och vällagad mat. Värdparet gör verkligen allt för att gästerna skall trivas.Känns lite som att hamna i någons hem. På italienskt vis tar måltiden flera timmar men i gott sällsakp gör detta absolut inget. Det är snarare väl värt att vänta på den fantastiska maten tillagad med kärlek och de bästa råvarorna. Hit kommer vi absolut igen: Grazie e arrivederci!

Datum för besöket: december 2017
Tack bibiekstrom
Omdömet skrevs 12 september 2017 från mobil enhet

Besökt denna underbara familje-restaurant vid ett flertal tillfällen tidigare. Här känner du dig verkligen som du är en i familjen mer än som gäst. Allt jag smakat känner man är tillagat med verklig kärlek till mat.
Ett lite annorlunda koncept och försök få ett bord när de har en temakväll.
Värt varenda krona!

Datum för besöket: juni 2017
Tack dacklas
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Vi väntade oss mycket trevligare lokaler (tråkig semiful bygdegård med utställda italienska statyer och Eros Ramazzotti i burkiga högtalare är helt enkelt inte optimal atmosfär) men visst var maten god! Ägarna vill väl och försöker engagera sig, kändes lite ansträngt och faktiskt ibland påträngande. Ett par missförstånd uppstod pga språkförbistring (ägarna är danska och hittade inte namn på ingredienserna i rätterna. Viktigt speciellt för allergiker.)

Menyn är fast och väl genomtänkt, spännande sammansatt med kärlek, men det finns ingen plan för barnanpassad mat. Ingen rätt var lämplig för småbarn när vi var där. Brenteganis säger ofta att de är barnvänliga, men då kan inte sista rätten serveras efter tio på kvällen!!! Halv elva var hela familjen medvetslöst trötta och hasade hemåt. Vi satt mest och väntade och väntade, och så kom det ut en liten portion. Gott, javisst, om du har all tid i världen.
Men på en fredag när en familj vill äta gott efter en lång vecka och kidsen är trötta, då behöver maten komma ut snabbare och barnen behöver kunna få alternativet Spaghetti Bolognese. Det är obligatoriskt på en "italiensk restaurang" att kunna ha en barnvänlig pasta som plan B för familjer. Våra kids äter alla oftast det mesta, men smakerna var lite väl originella här. Borde inte marknadsföras som familjevänligt, även om ägarna säkert älskar barn, förrän de erbjuder iallafall EN vettig rätt mer anpassad för barnens smaklökar.
Restaurangen rekommenderas dock mycket varmt för par som vill ha gott om tid att prata mellan rätterna och inte har barn med. Vuxna släktkalas säkert också superba gäster på Brenteganis.

Datum för besöket: juli 2017
6  Tack Strandbaden111
Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

Efter välkomstdrink, tolv rätter och fyra väl parade viner senare så var första tanken att inte yppa ett ord om helkvällen jag nyss varit med om! Alltså, när man precis har hittat sitt hemliga smultronställe - den känslan. Tack Asta, Claus och Marco!

Datum för besöket: juli 2017
2  Tack Martin A

Resenärer som tittade på Brentegani's tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Brentegani's? Berätta vad du tyckte!