“Från topp till flopp”

Restaurang Edelweiss
Boka med
Restaurang Edelweiss har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 106 av 328 Restauranger i Helsingborg
Kök: Tyskt
Beskrivning: som fått den mest schnitzelvurmande tysken att bli salig över våra schnitzlar. I baren finner du öl från båda de allra största bryggerierna såsom noga utvalda hantverksöl från de små mikrobryggerierna, ett ständigt uppdaterat sortiment där du gör bäst i att fråga om våra senaste tillskott. Krogen har huserat här sedan decennier tillbaks, vilket gör oss till en av klassikerna i Helsingborgs nattliv. På vardagskvällarna slinker du in för att koppla av och varva ner och reflektera över livet i lugn och ro. På helgen skruvar vi upp volymen och bjuder in stans mest talangfulla musikanter för att underhålla oss från vår scen, fest helt enkelt med en stämning du inte finner någon annanstans. Edelweiss är helt enkelt, för att uttrycka sig som en äkta bavarier ”gemütlich”, så välkommen in till oss.
Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

På bara några år har stället gått från topp till flopp, ägaren kan inte ta kritik utan blir otrevlig istället. Rekommenderar ingen att gå hit.

Tack annonymaA

Omdömet skrevs 3 juni 2017 från mobil enhet

Det är svårt att hitta typisk wienerschnitzel i Sverige. Här finner ni kanske ett av de bästa försöken. Fantastiskt god mat till ett ok pris. Bra service rakt igenom. Lokalerna är kanske inte de roligaste men passar temat utmärkt. Skulle lätt kunna tänka mig återkomma och då förhoppningsvis kunna ge ut en femma.

Tack wensby
Omdömet skrevs 29 april 2017

Om du gillar schnitzel är det hit du ska gå. Gillar du öl är det hit du ska gå. Tycker du om att få bra service är det hit du ska gå. Punkt.

Tack maggie667
Omdömet skrevs 29 april 2017

Bra service är sällsynt i dag, men inte på edelweiss.
God mat och trevlig personal, vilket gör att man vill gå dit igen.

Tack Glenn J
Omdömet skrevs 25 april 2017

Vi fick ett bord lite vid sidan om.. som jag beställde. Det är för jag har en som är hörselskadad i sällskapet. Det spelas lite live musik och blir ganska hög volym. Så ett perfekt bord att sitta vid. Maten var superb för den som gillar Sweinehaxe.....
Jag älskar den rätten och var väldigt bra tillagad.... Efter en sådan måltid behöver man nästan inte äta frukost dagen därpå...

Tack Lunnagard

Resenärer som tittade på Restaurang Edelweiss tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Restaurang Edelweiss? Berätta vad du tyckte!