“Härligt läge vid havet med mycket god mat”
Omdöme om Sillen & Makrillen

Sillen & Makrillen
Rankad som nr 5 av 355 Restauranger i Helsingborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar

Väldigt god mat. Vi var alla nöjda med maten vi valde. Fantastisk miljö. Trevlig och uppmärksam personal. Prisläget ligger högt.

Datum för besöket: augusti 2022
Tack Mugges

Omdömet skrevs 1 augusti 2022 från mobil enhet

Fantastisk mat på första parkett vid Öresund. En upplevelse för både mun och ögon. Kockarna hade hanterat fina råvaror på bästa sätt och servispersonalen var effektiva och guidade oss till bra viner för en total upplevelse.

Datum för besöket: augusti 2022
Tack helsingborgsbo
Omdömet skrevs 28 juli 2022

Super god mat och dryck.
Hade önskat att där fanns rätter med mer olikt innehåll till. Utöver det så uppskatta jag vistelsen.

Datum för besöket: juli 2022
Tack jennifernX4977LZ
Omdömet skrevs 7 juli 2022 från mobil enhet

Har alltid varit nöjd när vi besökt Sillen och Makrillen (minst en gång per år) men i år blev det en besvikelse.
Maten fantastiskt god men servisen urusel.
Ung och oerfaren personal som inte visste hur man utför sitt jobb. Visste inte att man frågar gästen hur man vill ha sitt kött, missade totalt att gäst först får möjlighet att provsmaka på vinet, missade att ge oss bröd före maten. Det får inte vara såhär på en restaurang i den här klassen när notan för två personer slutar på runt 2000kr.
Vi kommer efter dithörande besöket att se oss om efter andra restauranger, tyvärr.
Mycket tråkigt att krögaren inte förstår att det inte räcker med bra mat. Gästen vill ha en helhetsupplevelse och förväntar sig både bra mat och bra service. Tack för ordet!

Datum för besöket: juni 2022
Tack agnetaselleus
Omdömet skrevs 2 juli 2022

Tog fisken som var på svarta tavlan. Bara det att de har en svart tavla. Allt är bra här. Maten. Servicen och utsikten. Vinlistan är precis rätt.

Datum för besöket: juli 2022
Tack Lars Olov S

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.