“En upplevelse värd att besöka”
Omdöme om Sillen & Makrillen

Sillen & Makrillen
Rankad som nr 6 av 354 Restauranger i Helsingborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Fantastisk mat på första parkett vid Öresund. En upplevelse för både mun och ögon. Kockarna hade hanterat fina råvaror på bästa sätt och servispersonalen var effektiva och guidade oss till bra viner för en total upplevelse.

Datum för besöket: augusti 2022
Tack helsingborgsbo

Super god mat och dryck.
Hade önskat att där fanns rätter med mer olikt innehåll till. Utöver det så uppskatta jag vistelsen.

Datum för besöket: juli 2022
Tack jennifernX4977LZ
Omdömet skrevs 7 juli 2022 från mobil enhet

Har alltid varit nöjd när vi besökt Sillen och Makrillen (minst en gång per år) men i år blev det en besvikelse.
Maten fantastiskt god men servisen urusel.
Ung och oerfaren personal som inte visste hur man utför sitt jobb. Visste inte att man frågar gästen hur man vill ha sitt kött, missade totalt att gäst först får möjlighet att provsmaka på vinet, missade att ge oss bröd före maten. Det får inte vara såhär på en restaurang i den här klassen när notan för två personer slutar på runt 2000kr.
Vi kommer efter dithörande besöket att se oss om efter andra restauranger, tyvärr.
Mycket tråkigt att krögaren inte förstår att det inte räcker med bra mat. Gästen vill ha en helhetsupplevelse och förväntar sig både bra mat och bra service. Tack för ordet!

Datum för besöket: juni 2022
Tack agnetaselleus
Omdömet skrevs 2 juli 2022

Tog fisken som var på svarta tavlan. Bara det att de har en svart tavla. Allt är bra här. Maten. Servicen och utsikten. Vinlistan är precis rätt.

Datum för besöket: juli 2022
Tack Lars Olov S
Omdömet skrevs 13 juni 2022

Besökte restaurangen i maj-22 och i sällskapet fanns två barn (7 och 11 år). Frågade om man kunde beställa en barnportion till den yngsta, vilket gick bra enl servitrisen. Maten kom in utan en enda grönsak. Det ingick inte i barnvarianten fick jag till svar. Tråkigt eftersom det finns barn som tycker om grönsaker.
På notan va det inlagt ORDINARIE pris. Undrade om det inte skulle vara lite prisreducerat, men tyvärr, det gick inte, eftersom det va köttet som kostade. Kände mig verkligen lurad på mindre mat, men samma pris.
Tack för den servicen! Hit kommer jag aldrig mer gå. Och inte rekommendera någon annan barnfamilj heller.
God mat till övriga vuxna i sällskapet.

Datum för besöket: maj 2022
Tack 691carolinaw

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.