“Sommarkväll”

Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs för 6 dagar sedan från mobil enhet

En god upplevelse från början till slut. Trevligt bemötande och god service av personalen. Maten var mycket bra. Vi åt skagenröra, röding och hummer. Ost till dessert. Att det är ett superläge vid vattnet gör inte saken sämre.

Datum för besöket: juni 2021
Tack JOHANELIZA

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Perfekt läge, vällagad mat. Men löjrommen på den i övrigt rätt så slätstrukna förrätten var sannerligen ingen löjrom, snarare stenbitsrom. Det är för dåligt på en restaurang av den här kalibern. Kalvfilé med smörad kycklingbuljong och ekskivling till varmrätt, vällagat och väldigt gott – men kanske lite väl höstiga smaker en varm kväll i juli. Och varför finns inte mer fisk på menyn?
Höga priser generellt, men pigg och vänlig service.

Tack dextergordon11

God mat och fantastiskt läge men absolut ingen finrestaurang, snarare en strandkrog. Inte vad man väntar sig. Dålig service men oengagerad/oerfaren personal och besticken serveras i en korg som på en billig strandkrog. Tråkig oengagerad styling. Trots bokat i god tid i förväg blev vi placerade i låga soffor utomhus. Inte riktigt vad man vill när man tänkt äta en trerätters middag och vin. Lever framför allt på sitt läge.

Tack 123hannaeriksson

Jag skulle säga att det man framför allt betalar för på Sillen & Makrillen är utsikten. Vilket vid rätt bord är makalös vacker. Men maten är absolut inte värd de saftiga priserna.

Förstår inte exakt hur denna restaurang fått så otroligt många 5:or, men kan gissa att efter en flaska dyrt vin och den vackra utsikten så liksom måste även maten per automatik smaka underbart. Tror många intalar sig att saker är godare än de faktiskt är, framför allt när saker kostar vad de gör.

Hur som helst är summa summarum att maten är vällagad och ser väldigt flott ut, men smakerna är inte särskilt givande alls. Det var rent av en besvikelse hur lite våra tre olika rätter smakade. Framför allt med tanke på pris och florerande omdöme som tycks hävda att detta möjligen är Helsingborgs bästa restaurang.

Exempelvis var deras toastskagen dessvärre pinsamt smaklös. Jag vet inte exakt varför, men 179 kronor för en macka med crème fraîche på kan jag lika gärna förbereda själv, ta med till stranden precis bredvid restaurangen och då avnjuta precis samma upplevelse för en tjugondel av priset.

DOCK måste jag definitivt ge en massiv eloge till personalen som var otroligt trevlig och härlig på alla vis.

Tack ProsperoCaliban

Jättegod mat. Trevlig personal, men däremellan helt ouppmärksamma. Fick in förrätten innan champagnen. Fick fråga om efterrätt, fick in menyn men ingen kom och tog vår beställning. Det är tydligt att vissa sällskap är mer prioriterade än andra .

Tack MammaMia123

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!