“Skickligt”

Rankad som nr 5 av 334 Restauranger i Helsingborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar

Högklassig, fantastiskt bra mat utan krusiduller eller för mycket trend - påverkan. Utmärkt läge med vacker utsikt. Dessutom genuin personal med stor kunskap och förmågan att läsa av sällkap - något som inte är en självklarhet. Hatten av för en utmärkt service och upplevelse!

Datum för besöket: juli 2021
Tack Y4428EKjohannal

Omdömet skrevs 17 maj 2021

Jag och min man är egentligen inte de som skriver recensioner på detta viset, men när tiderna är som de är för restauranger tycker vi det är viktigt att lyfta de som gör ett extra bra jobb. Vi har varit på Sillen & Makrillen 3 gånger i år, två gånger för drinkar och en gång för middag. Drinkarna är alltid välblandade och smakrika, ölsortimentet är lokalt och spännande och vinlistan är rejäl. Kockarna är otroligt smaksäkra och maten är perfekt tillagad och vackert presenterad. Men - det som höjer stället till en helt egen nivå och gör varje besök till ett minne för livet är den oerhört pigga, glada, omtänksamma och trevliga personalen! Det märks att alla trivs med sitt jobb och med varandra, vilket genererar en sån fin gemenskapskänsla till oss gäster. Längst fram i myllret av gäster och personal har vi Ellinor, som alltid välkomnar en med det största och varmaste leendet! Hon gör alltid det där lilla extra som får en som gäst att känna sig så speciell och omhändertagen - där snackar vi en servicestjärna av världsklass.

Vi är så tacksamma för att vi får lov att besöka er underbara restaurang och atmosfär, och vi ser fram emot många härliga sommarkvällar hos er. Tack!

Datum för besöket: april 2021
Tack cissi76
Omdömet skrevs 23 december 2020 från mobil enhet

Överpriser, vet inte riktigt varför alla ger 5or, absolut trevligt ut med kusten, blåsigt och det kostar väldigt mycket

Datum för besöket: juli 2020
Tack DallasJanne
Omdömet skrevs 25 september 2020 från mobil enhet

Tog oss en god drink och njöt av solens sista strålar en fin höstdag i september.
Trevlig personal med glimten i ögat och magiskt läge vid havet.

Datum för besöket: september 2020
Tack WarmeHallen
Omdömet skrevs 23 september 2020

Åh så god mat! och supergullig servitris som verkligen levererade service. Ljuvlig utsikt dessutom. Rekommenderas verkligen!

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack malinnordgren

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!