“Otroligt bra mat och service!”
Omdöme om Sillen & Makrillen

Sillen & Makrillen
Rankad som nr 4 av 338 Restauranger i Helsingborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar

Jag och min man var här en fredag efter jobbet. Vi beställde in en toast skagen och en tonfisk till förrätt. Tonfisken var fantastisk! Så vi beställde in en till av den. Till huvudrätt beställde jag "Dagens tavla" vilket var ugnsbakad röding, den var också fantastisk, och min man beställde in oxfilé, som också var väldigt bra. Jag fick in ett rödvin som passade utmärkt till fisken. Servicen var också väldigt bra och duktig. En lyckad kväll!

Tack Carina T

Baserat på ett tidigare omdöme om dålig service där huvudrätten inte var bra;
Sillen och makrillen ursäktade sig och gav en generös kompensation som plåster på såren efter vårt besök där vi var missnöjda! Bevis på att detta är en seriös restaurang som bryr sig om sina kunder!

1  Tack joakima921

Är riktigt bra vilken ska vara för dom priserna, det som drar ned betyget är den mycket juniors servicen... Glas fylls inte på ... Får inte frågan om man vill ha mera när flaskorna är tomma, kaffet kommer in före desserten...ingen presentation av maten osv osv... Men som vanligt en grym utsikt.

2  Tack JHE

Supermysig restaurang. Förrätten var jättegod men så kom huvudrätten som bara smakade bränt! Oxfilén var fint tillagad men var så seg att jag fick spotta ut bitarna,, resten smakade bara sot och aska. Min man beställde pluman som också var bränd, kantarellerna var så salta att de inte smakade kantareller eller var ätbara. Ingen ur personalen hann/brydde sig om oss och efter ett tag gav vi upp om att skicka tillbaka maten, petade lite i moset och så fick det vara. Tillslut kommer en tjej som frågade om allt var bra och vi berättade artigt vad vi tyckte. Hon sa "jaha", ryckte på axlarna tog tallrikarna och gick. Vi blev inte erbjudna någon som helst kompensation utan fick snällt betala notan och gå hem. Vi hade förväntat oss ett annat bemötande på en restaurang som har sånt bra rykte
Sjuk besvikelse

Tack AnnaJ2537

Från en som är från västkusten trodde inte att man kunde bli riktigt överraskad men här blir man det på alla tänkbara sätt
Personalen är ur trevlig o proffsig, de förstår vad du vill innan du ens kommit på tanken. Åt deras skaldjursplatta. Wow säger jag bara, utmärkt. Kom hit❤️

Tack hel_ns2018

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!