“Härligt ställe med fantastisk mat ”
Omdöme om Sillen & Makrillen

Sillen & Makrillen
Rankad som nr 4 av 332 Restauranger i Helsingborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 22 maj 2020 från mobil enhet

Mycket trevlig restaurang med bra service och underbar mat. Fantastisk personal som tog väl hand om oss. Härlig oxryggstartar och väldigt goda fiskrätter.
Det är ett måste att besöka Sillen och Makrillen när man är i Helsingborg.
Hit kommer vi gärna tillbaka till igen. Det är en restaurang som vi har besökt förut och har inte blivit besvikna.
Boka bord, ni kommer inte att ångra er.

Datum för besöket: maj 2020
Tack bosseb152

Omdömet skrevs 8 maj 2020

Det fanns verkligen allt man kunde tänka sig från det klassiska julbordet plus mycket läckerheter från havet. Super gott!!

Datum för besöket: december 2019
Tack Bjorsch
Omdömet skrevs 22 mars 2020

Närproducerat, gott, vänligt, prisvärt och läget. Hamnar här par gånger om året, Någon gång har jag kört, och då maten förtjänar mer än läsk eller vatten är där ett bra utbud av alkohålfritt vin.
Igår blev det take away, Coq A Vin och panna cotta.

Datum för besöket: mars 2020
Tack Magnus M
Omdömet skrevs 15 februari 2020

Helt fantastiskt gott. Testade oxrygg och det vegitariska alternativet och bägge var helt otroligt goda. Drinkarna var pricken över i:ett! Stort tack för att vi fick komma till er på alla hjärtans dag. Vi ses fler gånger!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Resenaren2000
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

En klassiskt resturang i perfekt läge. Bra, varierande och relativt liten meny där allt lockar. Fisk och skaldjur har dock levererat bäst resultat om man ska favorisera något. Dessvärre var senaste besöket lite av en besvikelse. Vi beställde en förrätt som skulle vara någon form av krabba på brioche - det som serverades var närmast en skiva rostat bröd med vad som liknande tonfiskröra ovanpå. En grå-orange sörja som absolut inte smakade krabba eller skaldjur. En rätt som man skulle kunna återfinna i hemkunskapssalen snarare än på en fin resturang. Våra huvudrätter, torsk respektive gös, var dock väldigt goda. Bra service och goda drinkar, bra viner och rimliga priser gör dock att man inte riktigt kan ge mindre än 4 av 5 :-)

Datum för besöket: februari 2020
3  Tack Hhederstrom

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!