Tripadvisor

Rankad som nr 4 av 332 Restauranger i Helsingborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar

Närproducerat, gott, vänligt, prisvärt och läget. Hamnar här par gånger om året, Någon gång har jag kört, och då maten förtjänar mer än läsk eller vatten är där ett bra utbud av alkohålfritt vin.
Igår blev det take away, Coq A Vin och panna cotta.

Datum för besöket: mars 2020
Tack Magnus M

Omdömet skrevs 15 februari 2020

Helt fantastiskt gott. Testade oxrygg och det vegitariska alternativet och bägge var helt otroligt goda. Drinkarna var pricken över i:ett! Stort tack för att vi fick komma till er på alla hjärtans dag. Vi ses fler gånger!

Tack Resenaren2000
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

En klassiskt resturang i perfekt läge. Bra, varierande och relativt liten meny där allt lockar. Fisk och skaldjur har dock levererat bäst resultat om man ska favorisera något. Dessvärre var senaste besöket lite av en besvikelse. Vi beställde en förrätt som skulle vara någon form av krabba på brioche - det som serverades var närmast en skiva rostat bröd med vad som liknande tonfiskröra ovanpå. En grå-orange sörja som absolut inte smakade krabba eller skaldjur. En rätt som man skulle kunna återfinna i hemkunskapssalen snarare än på en fin resturang. Våra huvudrätter, torsk respektive gös, var dock väldigt goda. Bra service och goda drinkar, bra viner och rimliga priser gör dock att man inte riktigt kan ge mindre än 4 av 5 :-)

1  Tack Hhederstrom
Omdömet skrevs 10 februari 2020

Besökte restaurangen med vänner. Beställde hängmörad oxrygg från Dalsjöfors men den var allt annat än mör, till pris av 325:- förväntar man sig mer, mycket besviken.
Skulle valt en fiskrätt istället, den hade inte varit något problem att tugga.
Restaurangens läge och inredning kan man inte klagar på.

Tack cattakatt
Omdömet skrevs 30 november 2019 från mobil enhet

Mycket goda ostron och inte fullt lika goda pilgrimsmusslor. Bra service. Helheten var av kvällen var bra.

Datum för besöket: november 2019
Tack ohlssonfredrik

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!