Tripadvisor

Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 15 februari 2020

Helt fantastiskt gott. Testade oxrygg och det vegitariska alternativet och bägge var helt otroligt goda. Drinkarna var pricken över i:ett! Stort tack för att vi fick komma till er på alla hjärtans dag. Vi ses fler gånger!

Tack Resenaren2000

Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

En klassiskt resturang i perfekt läge. Bra, varierande och relativt liten meny där allt lockar. Fisk och skaldjur har dock levererat bäst resultat om man ska favorisera något. Dessvärre var senaste besöket lite av en besvikelse. Vi beställde en förrätt som skulle vara någon form av krabba på brioche - det som serverades var närmast en skiva rostat bröd med vad som liknande tonfiskröra ovanpå. En grå-orange sörja som absolut inte smakade krabba eller skaldjur. En rätt som man skulle kunna återfinna i hemkunskapssalen snarare än på en fin resturang. Våra huvudrätter, torsk respektive gös, var dock väldigt goda. Bra service och goda drinkar, bra viner och rimliga priser gör dock att man inte riktigt kan ge mindre än 4 av 5 :-)

1  Tack Hhederstrom
Omdömet skrevs 10 februari 2020

Besökte restaurangen med vänner. Beställde hängmörad oxrygg från Dalsjöfors men den var allt annat än mör, till pris av 325:- förväntar man sig mer, mycket besviken.
Skulle valt en fiskrätt istället, den hade inte varit något problem att tugga.
Restaurangens läge och inredning kan man inte klagar på.

Tack cattakatt
Omdömet skrevs 30 november 2019 från mobil enhet

Mycket goda ostron och inte fullt lika goda pilgrimsmusslor. Bra service. Helheten var av kvällen var bra.

Datum för besöket: november 2019
Tack ohlssonfredrik
Omdömet skrevs 12 oktober 2019 från mobil enhet

Gårdagens besök på Sillen & Makrillen var andra gången i år och vi lämnade lika nöjda som första.

Vad gör Sillen & Makrillen så speciellt?
Läget och närheten till havet med vy över Sundet kan vi knappast klaga på oavsett väder. Varje årstid har sin charm.

Fantastisk personal som med sin vänlighet, kunnighet och service ser till att vi får det där lilla extra som gäster.

Maten är välgjord och en smakupplevelse både för ögat och smaklökarna.
Gårdagens middag bestod av friterad havskräfta till förrätt med cava som dryck och torskrygg till huvudrätt som serverades till ett italienskt vitt vin. Fruns meny bestod av torsk till förrätt och piggvar till huvudrätt.

Visst kostar ett besök här men det är värt varenda krona i det du får av atmosfären, servicen och maten.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack alexnZ9907BC

Resenärer som tittade på Sillen & Makrillen tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sillen & Makrillen? Berätta vad du tyckte!