Kostnadsfri avbokning till den 21-04-24
eDreams96 US$
CheapTickets97 US$
Omdömet skrevs 23 augusti 2020

Fruktansvärt!
Har ALDRIG sovit så illa på ett hotell. Rum 201. Varmt och plågsamt. Går inte att ha fönstret öppet då det står en kompressor och dånar utanför och även om den inte skulle finnas så är det en uteplats utanför så vem som helst på hotellet kan kliva in /titta in i rummet.
När vi berättar i receptionen så möts vi av kommentaren "så är det" inte å vad synd, vad tråkigt. Vilket trist svar. Aldrig mer!!!

Tack Berta1234567
Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Små, lyhörda, slitna rum som dessutom är tveksamt städade (djupa damlager på fönsterbräda, sänggavel, tv osv). Frukosten kvalar in på precis godkänd, grundutbudet för en frukostbuffé finns utan några positiva överraskningar. Billigt och centralt.

Tack thimp12
Omdömet skrevs 6 augusti 2020 från mobil enhet

Vi bokade rummet genom Coop så priset för 2 nätter va helt ok, men vi incheckningen som skulle ske så va vårt rum inte klart, vi fick snällt sitta och vänta 1 timme till. Sen när vi väl fick rummet så va det inte rent, dammråttor på golvet och inga handdukar allmänt sunkigt . Frukosten va inte av den bästa karaktären heller. Blir absolut annat hotell nästa gång. Är aldrig bra att snåla på boendet ( tipps från coachen )

Tack peternV3395EE
Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Vi fick ett erbjudande från Coop avseende detta hotell och tyckte det verkade okej att stanna på i två nätter. Det enda bra jag har att säga om hotellet är att sängen var skön, och det är förvisso viktigt men inte värt det för detta hotell.

Till att börja med så var det otroligt otrevlig personal som mötte oss. Receptionen frågade mig initialt om jag hade mitt Coop-kort med mig, vilket jag inte brukar ha och svarade nej. Han sade då att jag måste ha det, varför jag svarade att det troligen låg i min nära plånbok och jag började öppna min resväska. Han fräste då att det ändå inte behövdes. Rummet var inte städat (dammråttorna under sängen var större än vår katt) och det var hår i duschen, som dessutom svämmade över när man duschade eftersom duschväggarna var trasiga.

Jag gick samma kväll ner och frågade om jag kunde få två kuddar till, varpå samma herre i receptionen inte ens tittade upp utan sade att de låg i garderoben. Jag hade redan tittat där och svarade honom att det inte fanns, fortfarande utan att titta upp frågar han varför jag vill ha två kuddar till. Jag berättar då om min ryggskada och att jag vill ha en kudde mellan knäna för att avlasta ryggen. Först då tittar han upp och frågar om jag kan vänta i 15 minuter tills hans kollega börjar. Jag säger att det går bra att de lämnar dem på vårt rum eftersom vi ändå ska gå ut och äta. Två timmar senare knackar det på dörren och vi får ytterligare en kudde.

Frukosten är medioker och trots Corona kör man på en buffé där det är dåligt med handsprit och ingen håller avstånd. De har förvisso ostfrallor, men det var väl ungefär det. Lite frukt, äcklig juice men okej kaffe.

Eftersom vi fått använda alla våra handdukar till att torka golvet med ville vi såklart få nya och lät dem ligga på golvet. Men efter vår utflykt under dagen var det inte städat. Jag gick då ner för att be om nya handdukar eftersom ingen städat vårt rum. En betydligt (i jämförelse med herren innan) trevligare man svarade att han skulle hämta det åt oss tills vi kom tillbaka efter vår middag. Och vi kunde hämta våra handdukar drygt en timme senare - men INGEN ens bad om ursäkt för att vårt rum inte städats.

Vid utcheckningen försökte jag påtala för den initialt receptionisten att vi inte var nöjda, men fick absolut ingen respons. Han, likt innan, fortsatte att titta på sin datorskärm och tackade inte ens när jag lämnade tillbaka nyckeln (som för övrigt har en nyckelring som definitivt inte får plats i en jackficka).

Nä, jag har bott på betydligt bättre ställen för de 1500 kronorna och rekommenderar det verkligen inte. Läget är bra, men det finns bättre hotell.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack madmog
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

Vi brukar bo på Elite eller Radisson när vi är i Helsingborg. Men valde att prova Hotel Kärnan.
Hotellet ligger centralt mittemot centralstationen .
Vi hade beställt parkering, som låg i huset mittemot på baksidan, nära o bra.
Hotellet är i gammal stil med väldigt slitna heltäckningsmattor överallt.
Rummet vi fick låg på 5 våningen, 512, längst bort i en smal korridor.
Rummet var helt ok, lite slitet på sina ställen men ok. Toaletten var oxå ok.
Rummen är väldigt lyhörda
Sängen var väldigt bra o härliga sängkläder men för smal för 2vuxna.
Frukosten var bra med mkt o välja på i påläggsväg samt frukt o grönt .
Goda nybakade bullar samt ägg o bacon .
Hotellet funkar helt ok för en natt el två .

Datum för vistelsen: februari 2020
1  Tack Spellevink2014