Omdömet skrevs 9 juni 2015 från mobil enhet

Vi bodde här två nätter jag och min fästmö, min kompis och hans tjej. Ett trevligt hotell med karaktär. Rent och fräscht men inte särskilt modernt men det gjorde ingenting. De man ville ha fanns, frukosten OK och det tar bara 3 minuter att gå till Sundsbussarna. Tips: boka garage i förtid, få platser. Härlig innergård på andra våningen där man kan äta sin frukost om vädret tillåter.

Bodde här: juni 2015, reste med vänner
1  Tack Nicklas A
Omdömet skrevs 10 augusti 2014 från mobil enhet

Ett familjärt hotell med olika rumstyper och centralt läge mittemot Knutpunkten.
Störande trafik om du får rum mot gatan. De har en trevlig innergård där den goda och mångfaldiga frukosten kan intas.
Finns och möjlighet att vara där annan tid också.

Ett stort plus för det goda värdskapet av personalen och receptionschefen som hjälpte oss med allt. Super!

Bodde här: augusti 2014, reste med vänner
1  Tack Zara H
Lisa B, Chef på Hotel Kärnan, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2014

Hej Zara,

Vad trevligt att ni trivdes hos oss och med vår servce!
Ni är hjärtligt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 11 juni 2014

Ett minder hotell som ligger precis intill både gågatan och resecentrum. Frukosten är liten, men innehåller det som kan förväntas av ett billigare hotell. Frukosten är fräsch.
Rummet som jag bodde på var ett vanligt rum med platt-TV, dubbesäng. Trådlöst internet fungerade fin fin, och var gratis.
Personalen i receptionen var väldigt trevliga.

Tips för att välja rum: Rum 301 ligger vid trappen där branddörren slår igen när gästerna går in och ut. Och utanför fönstret (som behöver vara öppet ibland) hör man folk som sitter och dricker på uteserveringen nedanför.
  • Bodde här: juni 2014, reste ensam
1  Tack Mr_Johannesson
Lisa B, Manager på Hotel Kärnan, svarade på det här omdömetSvarade 16 juni 2014

Hej,

Vad trevligt att du trivdes hos oss och uppskattade vår frukostbuffé. Den brukar vara omtyckt.
Hjärtligt välkommen tillbaka nästa gång du är i Helsingborg!

Vänliga Hälsningar
Lisa Bäckman

Omdömet skrevs 1 maj 2014

Bodde på Hotell Kärnan i förbindelse med arbete. Personalen i receptionen var uppmärksamma, trevliga och väldigt "serviceminded". Hade bokat enkelrum, och fick ett fint litet rum med enkelsäng, tv, skrivbord och stort badrum som var väldigt rent och fint.

Hotellet är lite slitet, men inget som betyder så mycket. Dock lite lyhört.

Frukosten var fin, och där var en bra variation av olika pålägg, yoghurt och bröd.

• Bodde här: april 2014, reste i arbetet
Tack EmmaAhlgren
Lisa B, Manager på Hotel Kärnan, svarade på det här omdömetSvarade 5 maj 2014

Hej Emma,

Vad trevligt att du trivdes hos oss på Hotel Kärnan och var nöjd med både service och frukost!
Alla våra rum ser olika ut och vi kommer inom det närmsta att påbörja en löpande uppfräschning av våra hotellrum.
Jag önskar dig hjärtligt välkommen tillbaka!

Vänliga Hälsningar
Lisa Bäckman, Manager

Omdömet skrevs 8 april 2014

Ett bra och centralt läge, mitt emot färjeterminalen. Vi har bott där flera gånger och har bara positivt att säga. Dygnsparkeringen i närheten var väl lite si och så. Sköna sängar att sova i, och frukostbuffen var kanon. Återkommer gärna hit när vi är i Helsingborg.

• Bodde här: mars 2014, reste som ett par
Tack Britt-Marie B
Lisa B, Manager på Hotel Kärnan, svarade på det här omdömetSvarade 16 april 2014

Hej Britt-Marie,
Vad roligt att ni trivs hos oss! Ni är hjärtligt välkomna tillbaka vid nästa tillfälle.
Vänliga hälsningar
Lisa Bäckman, Hotellchef