“Fantastiskt service och mat”
Omdöme om Koreana

Koreana
Rankad som nr 12 av 355 Restauranger i Helsingborg
Kök: Koreanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Restaurang Koreana invigdes sommaren 2006. Koreana är en av få koreanska restauranger i Sverige och erbjuder god mat gjord på färska råvaror. Här finns rätter som väcker dina smaklökar, upplev smakerna från den koreanska grillen eller den välsmakande och mättande Bi Bim Bap. Koreana erbjuder flera varierande rätter från det koreanska köket, den mest kända är nationalrätten kimchi och är mycket väluppskattad. Välkommen och njut av det koreanska köket i en trevlig värmande miljö.
Omdömet skrevs 27 augusti 2022 från mobil enhet

Det har varit ett nöje att bli omhändertagen av servitrisen och guidad genom menyn. Hon har varit otroligt service minded. Maten har varit spännande och väl tillagad. Vi delade på dumblings, fin smak, och jag hade ankan med spanskt peppar och min man nummer 24. Fläskfilén. Fräscht, stora portioner och kryddningen ❤️ Till efterrätt friterat banan med glass och sirap. Sååå god!
Och allt det till ett normalt pris.
Jag kommer tillbaka!

Tack andersson_claudia
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej!
Vad kul att höra! Det glädjer oss att du delar med dig av er erfarenhet av oss! Tusen tack för dina fem sjtänorna. Ni är så varmt välkomna åter. Ha en fortsat trevlig måndag!

Omdömet skrevs 20 augusti 2022 från mobil enhet

Förrätter blev klar soppa o grönsaker a la Tempura - gott!
Varmrätter blev en kyckling o en anka variant
och sist
Fritterad banan m glass o chokladsås!
Trevlig och snabb servering!

Tack 151annicaa
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 23 augusti 2022

Hej!
Tusen tack för fyra stjärnor. Det glädjer oss att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi önskar dig varmt välkommen åter och ha en riktig fin dag!

Omdömet skrevs 3 augusti 2022 från mobil enhet

Så trevligt ställe! Väldigt god mat och gullig personal. Ett ställe jag gärna besöker igen! Möjligt att sitta utomhus och ligger centralt.

Tack kamillaw515
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2022

Hej Kamilla,
Tusen tack för fem stjärnor. Det gläder oss mycket att ni är nöjda med upplevelsen hos oss. Vi önskar er en super trevlig helg och varmt välkomna åter : )

Omdömet skrevs 2 augusti 2022

Väldigt trevligt! Mycket god mat och fantastiskt bemötande. Skulle 100% rekommendera till andra. Det blir nog ett återbesök nästa gång man är i Helsingborg!

Tack 755sagah
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2022

Hej!
Vad kul att höra. Det glädjer oss att du delar med dig av din erfarenhet av oss! Varmt välkomna åter, och ha en fantastisk helg!

Omdömet skrevs 13 juli 2022 från mobil enhet

Mycket omtänksam tjej som skötte serveringen. Även om det inte fanns på menyn fick fick soppa som förrätt och the efter utan extra kostnad.

Datum för besöket: juli 2022
Tack Fredrik I
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 15 juli 2022

Hej Yum!
Tusen tack för ditt omdöme, det glädjeross att du är nöjd med din upplevelse hoss oss. Vi önskar en riktig fin sommar och välkommen åter!
Mvh, Vivi

Resenärer som tittade på Koreana tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Koreana ? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.